Bistra kylan över??

Sista veckan/-orna har det verkligen varit en vinter- en sådan man minns från det man var liten. 20-30 minusgrader och snö så djup att man inte tar sig fram- kring meterdjup. Tom Mixo väljer väg istället för terräng.
Idag tog jag och Tove längdskidorna och åkte uppe i skogen- mellan mastvägen och en bra nit bortom Bergebodstigen.
Härligt för både oss och Mixo att riktigt få sträcka ut efter många instängda dagar.

Igår var jag i slalombacken i Hammarstrand. Vi hade friluftsdag på skolan.
Det var ÅRATAL sedan jag njöt så av pisten i Kullsta backen!!

Vilket oerhört FINT skidföre, massor med snö- inte en kvist eller sten, heller inte en isfläck. Bara att ösa på, rent ljuvligt!!

Märkligt känns det att vi om två månader ska testa markerna inför jaktprovet- HUR ska snön hinna tina???
Fast DEt har den ju alltid gjort tidigare...men vårflod lär det bli.

Och du- är du intresserad av Forsränning- så blir det nog en bra säsong för det i år. PROVA om du inte gjort det, häftigt som 17!!
Med skräckblandad fötjusning...men VILKEN naturupplevelse-jag har åkt några ggr

Kommentarer
Postat av: Ann

Ja vi ska glädjas åt vintern!!

Postat av: A-L

Min första forsränning förknippar jag mest med skär dödsångest! När instruktören började prata om alla säkerhetsåtgärder, hur man skulle flyta som en stock och skulle utse en reservchef i vår båt om-utifall han själv trillade överbord - ja då ville jag verkligen kliva av MEN då var vi mitt ute i Vindelälven så det var bara att bita ihop! Men jä**ar vilken adrenalinkick det var - efteråt ;-)

2009-02-15 @ 13:04:35
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vi är lite avis på er fina vinter!

Du efterlyste boktips...

Jag har precis hittat Nora Roberts! Har lyssnat på Mördande hetta och läser just nu Livsfarlig utsikt. Svårt att lägga ifrån sig boken...

2009-02-15 @ 13:42:27
URL: http://www.famhalin.se
Postat av: Lotten till Birgitta

Tack för tipsen

2009-02-15 @ 19:30:40
Postat av: Locatelli!

Haha,kommer du ihåg när vi skulle åka forsränning för en herrans massa år sen?Jag trodde på allvar att jag skulle ramla i å drunkna....minns oxå att jag sa "Hej då" till Linken innan vi åkte ut i forsen...Men det var riktigt häftigt,ett kul minne från Jämtland :))



Må gott!

Kram från mig!

2009-02-18 @ 22:28:10
URL: http://tomee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback