Ordboken påbörjad : Gäjmbäg

Den har tidigare nämnts i löpande text.
En 08 efterlyste då en ordbok :-)
Såååå här är den, nu invigd.

Den uppmärksamme kann se att etiketten sitter kvar :-)

Gäjmbäg , Ragundamål för ett låneord från engelskan, Game bag. En lekväska med andra ord.
I flådigare kretsar rör man sig med väskor av liknande typ men med helt annan text på locket.
 Där kan det stå Chevalier t ex, men då på Ragunda mål så stavas det Sjävaljär.

Min vän och träningskamrat Marie som förärat mig denna ovärderliga utensil,
har möjligen en förhoppning om att jag ska hålla bättre reda på mina pryttlar.

Mixo finns även med på bild iförd ett något fräschare reflexhalsband än sist, detta är nog anno 1995.
Nytt och fräscht, helt enkelt!
:-)

Nästa ord som komer att tas upp i ordboken är Gäjters

Kommentarer
Postat av: Ylva

Nästa ord blir "hägda sig" vilket jag är rätt bra på ibland;)),men man kanske kan koppla ihop det med "stubbträning" eller hur?

2008-10-31 @ 23:46:39
Postat av: Lotten

Det finns ju flera eftersom jag nyss "narre de te å måle dööra" Eller

den gamla trotjänarn "Hamplanskuse"...

to be continued

Gå å lägg dig förresten! :-)

2008-11-01 @ 08:59:45
Postat av: Marie

Kan meddela att gäjteschan ha gjort en hel del nytta i dag :-)

Postat av: Birgitta med Goldebntjejerna

suck.... ni verkar ha roligt där uppe.....

2008-11-02 @ 10:06:52
URL: http://www.famhalin.se
Postat av: fia.

jag har nästan beställt ett par gäjters nu!

2008-11-02 @ 18:55:33
Postat av: A-L

Kommer väl med shoppingbörsen och en stor hink nästa gång vi far hemöver ... ;-)

2008-11-02 @ 19:49:10
Postat av: Tina

Vad ÄR gäjters????

2008-11-04 @ 18:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback