Världens bästa Plix!

i Bispgården pågår i dagarna träning för Håkan Johansson och Karina Sellén. Idag var jag där och tittade en stund. Har avstått från att delta i år.
Men ändå kul att se dem igen, och inspireras.

Ylva var sugen på mina upptinade fåglar, eller kanske hellre Viska...

Så vi tog ett pass i kväll.

Där vi lade upp det så att det var två delar av ett fält:

Hund ett skickades på ett sökarbete till höger
Hund två skickades efter några intagna vilt av hund ett, efter skott, ut på den andra sidan på ett närsök.

När båda var klara gick vi fotgående i ca 50 m in i en hästhage

där det sköts en dubbelmarkering, där den första sköts långt och den andra kort.

Hund ett skickas på den första låånga (först skjutna)
hund två är passiv tills dess att den apporten är inne

Hund två  tar den kortare apporten.

När dessa moment var avklarade bytte vi uppgift och började om från början.

Alltså: ena gången stort fält, kort apport (skjuts sist - tas sist), kunna jobba fast det skjuts på andra sidan under jobbet
andra gången närsök och lång apport (skjuts först-tas först)

Mixo var helt enkelt skitduktig!
Han klarade dessa övningar helt galant!
Jag är skitstolt över honom!!

Nu måst matte bara ta och lägga i en lägre växel igen några dagar, så att Mixo hinner smälta intrycken.
Tur att jag ska på övernattning med klassen imorgon, så hundstackarn får lite lugn o ro!


Kommentarer
Postat av: Lotten tillägger

Om nån känner igen fältarbetet från helgens prov- så erkänner jag! Det är helt och hållet stulet därifrån!

Det är väl som med blomskott? Man ska ta dom när ingen ser? =)

2008-05-28 @ 22:20:36
Postat av: MoJ

Just det ja - så lämpligt! :-)



Ska jag hjälpa dig att fylla i anmälan???? :-)

2008-05-28 @ 23:10:16
Postat av: A-L

Jag har redan fyllt i en anmälan och betalt - du ser vart när PM anländer ... :D

Neääedå - inte än - men snart ... ;-)

2008-05-30 @ 00:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback