Attans, vad nesligt!

dagens resultat:

Platsliggning 10p
Tandvisning   10 p
Linförighet         7p(kokt spagetti varning i tävlingssituation...)
Platsläggande  9p
Inkallning           8,5p
Ställande            0 p  I Idenna paradgren blev det tydligen TILT, Mixo LÅG när jag vände mig om
Apport                   6 p
Hopp över hinder 10p

Så det blev bara ett andra pris idag med. Men jag tar det med jämnmod. Jag vet ju att han har helt perfekta ställanden, i stort sett alltid annars, så det är ingen grej. Däremot Linförighet, dvs med koppel (!), måste upp ett snäpp eller två, likaså Apporten, där fick jag se en (eller två mig själv inkluderad) återfallsförbrytare.

Mixo kan allt, bara jag sköter mig så blir det nog bra. Jag måste skaffa mig lite tävlingserfarenhet, finns det några piller för det?

Kommentarer
Postat av: Fia

Bra jobbat! Betyg i allt så sitter 1:an där, och en bra sådan också =)
Piller för tävlingserfarenhet/tävlingsnerver har jag inte hittat än. Valium kanske? Med visst inslag av något som får en att vara skärpt och fokusera.... Jag säger till om jag hittar nåt ;))

2008-05-10 @ 20:33:32
Postat av: Susanne

Många fiina poäng blev det ju! :-)
Fokusera på dem så kommer nog det andra också. Som du säger, så KAN ni det ju egentligen!

Postat av: A-L

Jäkligt synd på 0:an tycker jag - men ni har väldigt bra poäng på resten *tumme upp* Tids nog kommer första priset. Det enda "pillret" som jag vet om för tävlingsnervositet intog du idag ...;)
PS
Svar: sista nr av Hundsport - ansökta kennelnamn ;)

2008-05-10 @ 21:46:40
Postat av: Fia

A-L; vaddå? /en nyfiken en som inte har hundsport

2008-05-10 @ 21:49:19
Postat av: Lotten

Ylva och hennes sambo Ture har fått sitt kennelnamn "Vattenbergets kennel" godkänt. Jag tror att det innefattar raserna Jämthund, Finnspets och Flat

2008-05-11 @ 10:25:28
Postat av: Fia

då har mystikens dimmor skingrats! Skoj!

2008-05-11 @ 19:48:34
Postat av: Åsa & Bruno

Tack snälla du för att du tog dig tid att skicka korten! Det var jättekul att äntligen få ett ansikte till det namn som jag ju känner väl igen genom bla Ragunda Retrievers hemsida. Jättetrevlig tjej och en lika trevlig hund som självklart fixar 1:a pris nästa gång ni tävlar, det är jag helt övertygad om!

Lycka till med all träning framöver. Jag kommer att titta in på din blogg ofta, ofta.

Kram!

2008-05-12 @ 09:55:08
URL: http://www.lanjelins.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback