Midsommar

Många år i rad har vi firat midsommar hemma hos goda vänner, fam Skogelid i Pålgård.

under en period bodde vi granar, barn föddes , hundar skaffades, vi flyttade, de flyttade...

vi ses egentligen bara till midsommar och ibland till nyår nuförtiden. Men ack så trevligt!! Vi var 25-30 pers i år, det äts knytis mat, leks, byggs midsommarstång, dansas, ungs..leks, spelas bränn boll...pratas och skrattas. Vi sover över och har det riktigt bra.

Tack Peder & Elisabet för ännu en härlig midsommar!

I kväll vill jeg åka till Hammarstrand och lyssna till flera lokala musiker. det finns riktigt många riktigt bra musiker och sångare/erskor i Hammarstrand. En härlig kväll, där jag umgicks en hel del med min gamla ungdomsvän Monica, som hon kallar sig som vuxen. Jag säger Monkan jag...å hon, hon säger nåt annat än Lotten till mig (det varierar Lorpan eller Lopez): tänk vad lätt man faller in i sin ungdoms roller...

Midsommar

Nu är det sommar! På onsdag drar det iväg till sommarens första dans =))..igen........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback