Markering o linjetag vid Lomtjärn, Krokvåg 080618

Ja, jag är fortfarande i bubblan =)

 


Träningsgruppen, ökl (+ Mixo) fortsätter oförtrutet sitt samarbete.

I går kväll var det markeringar och linjetag i kuperad terräng, som stod på schemat.

Vi började att tillsammans gå och lägga ut 4 dummisar på två linjetagsmål. Vid varje mål sköts ett skott. Hundarna var med.

därefter radade vi upp oss på linje, och under förflyttning gick det två markeringar, den ena lite kortare i vatten och den andra lite längre upp i en tallbacke.

Därefter valde vi lite, efter önskemål och förmåga/utbildningsnivå vilken hund som skulle gå när och var.
Vi reaktiverade inte linjetagsområdena, utan de var där de var och det var, även fast vi jobbade i området i dryga timmen, så fanns de i minnet.

Alla hundar utvecklas hela tiden, var och en har sin speciella grej som man får tänka på. I det stora hela så går det jättebra.

Ylva vill att jag särskilt ska nämna ett av Viskas linjetag-som särskilt förnämligt! Det var det också! =)

Mixos uppgifter gick bra, han klarar allt utan mankemang. Hmmm...nja...han "bågar" på vägen in ibland, men allt levereras i hand, utan tjafs. Det är inte alla gånger, men det händer.

Hans ungdoms utmärkta markeringsförmåga har tydligen vaknat till liv.
ALLA övningar i kväll gick med bravur.
Det går med full fart och stil!
Han tyx ha vaknat ur nån slags slummer...
Underbart!



Kommentarer
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vilken fin teckning!

Lotten, du förtjänar att vara i denna bubbla så länge du vill för jag vet hur du/ni har kämpat!

Ville du förresten veta var "loj" betyder i allmänhet eller hur Nelly är när hon är loj? :)

Postat av: Lotten till birgitta

Loj..

Jo Nelly Loj, har jag svårt att se framför mig =)

En beskrivning vore intressant

2008-06-18 @ 11:08:41
Postat av: Fia

Lite lagom mätt & slö efter en kaloristinn lunch bestämde jag mig för att kolla runt lite innan jobbandet återupptogs... Och vad får man se!? Ännu en fantastisk teckning, denna gång av den mer konstnärliga sorten... Lite psykadelisk och åt det surrealistiska (?) hållet?! Skithäftig! =) Alla dessa fantastiska illustrationer från olika bloggar borde kanske samlas i en bok? Roliga övningar för övrigt.. :) Ha det gott!

2008-06-18 @ 12:27:50
Postat av: Lotten

de olika ringarna representerar höjdskillnader, om man vill veta...

Kolla med nåt förlag..vetja



=)

2008-06-18 @ 12:31:55
Postat av: Marie

Vilken av granarna är mera åt ljusgrönt?? ;-D

2008-06-18 @ 14:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback