Inget ont som inte har nåt gott med sig

Vår mark nedan huset är ju utarrenderad till en stor fårbonde, som har "förstört" mina närmaste träningsytor..(läs förstört med en nypa salt-det är bra för oss-naturen-fåren, men inte för en enda  hunds träning). Den sådd som skulle bli korn/hö visar sig bli ärtor och nåt annat mysko...
Vilka gillar ärtor? Jo: DUVOR!!
Vem kan mao ha duvjakt utanför knuten i höst?!

Moi!

Ett annat ordspråk från Jantelagssidan:
Man ska inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten :)

Kommentarer
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

På tal om björn..... ni har dem väl inte alldeles in på knuten hoppas jag?!

Postat av: Lotten

svarar att osvuret är bäst, men vi har inga rapporter om sådant just nu.

2008-06-30 @ 22:18:01
Postat av: A-L

... de bruna finns några mil norr/öster ut - hemma i Strömsund! Spår efter dem överallt ... inga långa skogsturer där inte ...

2008-06-30 @ 23:16:27
Postat av: A-L

Har du börjat packa?

Kolla in vädret här: http://www.yr.no/sted/Sverige/Uppsala/Alunda/langtidsvarsel.html

2008-07-01 @ 01:05:31
Postat av: Lotten

Ska börja packa idag, sätta på fästingmedlet imorgon, efter schamponering. Mixo luktar skunk, efter för många gyttjebad. Vill INTE sitta i bil med den stinkbomben.Verkar bli hyfsat hundträningsväder :)

2008-07-01 @ 11:15:59
Postat av: A-L

Fästingmedel???

Tänkte inte på det ... Vi får väl ta med lus-kammen vi då ...

Vet inte om jag ska delge dig detta men ... Jag beställde Jeppegrindar med mellanskiva och allt så bröderna skulle få lite lugn och ro ...MEN ... så slog det slint och jag angav bilmodellen till några år för ungt ... = Jeppegrindarna fick åka tillbaka till Sundsvall ... nya kommer visserligen men efter vår resa ...

Håll tummarna för att de kommer att äääälska varandra :D :D

2008-07-01 @ 18:42:53
Postat av: Lotten

Försök att komm åt fästingmedel, det är rätt så mycket ute i bushen...

Det är lätt att dra av nåt år på lite ett som varje nu förtiden ;-)



vem kan låta bli att älska en M-bror? :D

2008-07-01 @ 22:42:31
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Ja, vi har inte björn med fästingar och jag vet inte vad som är värst.... björnar syns ju rätt bra i alla fall

2008-07-02 @ 10:22:15
URL: http://www.famhalin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback