Trim, trim, trim och skidtur igen 080131

Nu har en månad av januari gått och därmed är min "träningsmånad" hos Ragunda Retriever  slut för denna gång.
Jag tycker vi har varit flitiga att träffas på olika sätt.
I gänget finns några Goldisar till; Sita, Fixa, Affe och en ny stjärna Saga. Dessa fyra skall ställas ut i Ö-vik i slutet av februari. Jag har blivit ombedd att trimma till dessa. Jag vill gärna göra det en månad innan, och finputsa och "styla" närmare utställningen.
Det tar sin tid att utställningstrimma en hund, det tar nog 2-2,5 timme.
Jag ska få en ny sax av mina "kunder" som tack för hjälpen, inte så dumt efter som mina har varit med ett tag och börjar bli utslitna.

När barnen kom från skolan idag, så snabbade vi oss med middagen och gav oss ut, alla tre, med Mixo ut i skidspåret som Janne kört upp åt oss.
HÄRLIGT!!!

Kommentarer
Postat av: Börje Halin

Vad avis jag blir när du skriver att ni åkte skidor. Just nu har jag matrast och sitter och tittar ut i mörkret. Inte en snöflinga går det att uppbringa. Ha det så bra.

Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Jaha ja..... nu vet jag vad gubben gör på sina raster :) I ärlighetens namn tror jag inte jag sett Börje påskidor under de drygt 20 åren vi känt varandra och då har vi inte varit utan snö alla vintrar.

2008-01-30 @ 23:15:48
URL: http://www.famhalin.se
Postat av: Lotten

Nu vet ni var ni kan komma och "klämma lagg" om ni vill... =)

2008-01-31 @ 09:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback