Bilder ur livet från 2007 - året som gick! Sista reviderade utgåvan kl 21.26

Bilder har blivit tagna men inte publicerade. Nu har jag börjat piggna till från min maginfluensa, så jag pysslar lite vid datorn. Maginfluensa-jag har inte varit sjuk så ofta som denna vinter på åratal! Enormt frustrerande!!!
Skulle aldrig ha önskat den där extra veckan ledigt...ibland hörsammas önskningarna direkt - men med visst straff..

image60

Bild från Jaktkojan- Kälsjön. Detta är slakteriet.
De troféer som ingen vill ta hand om spikas upp på väggen.

image61

På pass. Här är det väntan som gäller, tid till eftertanke och krav på tålamod!image62

Ett bra pass, i kraftledningsgatan. Kommer det någon älg???

image63

Jo till slut! Vad skönt att det finns moderna ting att dra älgen på, fram till väg. Förr fick man dra med mankraft, slitigt!!

image64

På väg på semester. Stopp för rastning av alla sorter!

image65

Glimmingehus i Skåne

image66

Tänk att folk bott så HÄR!!

image67

Klättrar! På väg upp till Stens huvud på Österlen. Nåt måste man göra när det regnar mera än nåt annat!

image68

HJÄÄÄLP! Foppa tofflor kanske inte är de bästa klätterskorna =)

image71
Härliga Härjedalen!! Detta är livet!image72

En av 2007 års höjdpunker var turen på denna båt i Göteborgs hamn. Lägg märke till mig (till höger i bild) hur jag likt en van Sjöbuse slänger mig ombord. Smidig som ett kylskåp =)

image73

Jag och Janne, dimmig bild eller dimmiga objekt?, på en rejält skojig 60-talsfest i Ljunghusen (hos Anna-med Briarden söder om Malmö)
image74

Fiske -stolt fiskare visar upp sin fångst



image82
070707
Samma helg som Höghedens hade sitt kennelläger firade dessa 7 sköna damer sina 40-årsdagar
med ett gemensamt jättepartaj, som vi sent ska glömma.

image83

Man blev fotbollsmorsa (också)

image84

En STOR stund . Jag hade flera poäng än Jan i Bowling. Säg den lycka som varar för evigt?!

image85

Holmen brann - vi tog båten ut och kollade. Det var rent vackert med det skirt gröna i allt det svarta.
Det visade sig att det var några ungdomar som inte släckt sin lägereld tilläckligt som rådde för eldsvådan.
de gör nog inte om det!

image86

Vid Vänerns strand, utanför Säffle(får jag en kopp kaffe). Ett paradis som vi var vid i några dygn.

image87

David köpte sin pärla, med alla attribut som man kan tänka sig. Denna bil glänser alltid!
Härligt att se hur de som nyss var små blir stora, men ändå har plats och tid för oss.



image69

Detta berg är häftigt! Många spår av istid. Passerar här på vägen mot Bergeboan.

image78

Andra spår som syns i skogen är av Nalle själv. Denna Bamse kommer inte från våra marker, men
allt oftare hörs det att folk har sett Björn och björnspår i skogen. i vissa områden undviker jag att gå.
Men som jag och Mixo avsiktligt väsnas så håller vi Nalle väl underrättad om var vi håller hus,
så att han kan dra sig undan.
Om inta annat kan man ju sjunga en stump. Varför inte Björnen sover

image70



Pris i första slalomtävlingen. Gav mersmak!

image77

Tove står ofta för att duka "fint". Här ser vi en av bordsdekorationerna till Nyårsafton 07/08

Kring 2007 har jag tänkt att det mest rullat på, det har inte hänt så mycket..
Men-det har det ju, ser jag nu =)

image75

Ett av målen med 2008 är att få ett tak över altanen. Detta var/är ett femårsprojekt. Nu har det gått tre!!
Vi har ordnat golv och dörr in i huset. Nästa steg är tak (vilket behövs, räcke och ev inglasning. Ett moment har även varit att komma överens om hur taket/räcket ska se ut. Nu är vi överens om taket ...och ev om räcket =)


Kommentarer
Postat av: Börje Halin

Vilka härliga bilder. Den sista bilden från altanen väcker sköna minnen från i somras. Hoppas att det blir en tur upp till Håsjö nu till sommaren.

PS. Vi har haft solsken idag, det ni. Klart att man har jobbat idag. DS

Hälsningar Börje


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback