Baskettränare ???080115

Idag ska det äntligen bli av igen, lite seriöshundträning. Vi är faktiskt några stycken som av olika anledningar är lediga=möjlighet att träna på dagtid, onsdagar, så vi ska göra ett försök.

Igår gick kvällen åt till att träna ett gäng ungar i basket.
På tisdagar har Kälarne ik ett rullande schema balnd os föräldrar som kallas "Idrottsskolan". varje tisdag kl 18-19 träffas de ungdomar som vill och har en sportaktivitet, igår stod mitt namn på listan och basket var aktiviteten.
Det var bara 8 barn som kom, slalombacken är numera öppen på tisdag kvällar och den konkurrerar om samma barn.
Det var faktiskt kul.
Jag passerade även en annan milstolpe igår, jag hade för första gången en idrottslektion med en klass 9. Annars har jag bara upp til lå 6, i idrott. Som tur var stod det Volleyboll på deras schema, som är en av mina paradgrenar (om det nu finns någon). Det var störtkul!!! Då kan man ju spela lite på allvar, de som är bra är ju bra nog bättre än jag är, så det är till att ge järnet!

Kanske kan jag vika flera gånger med de äldre nu. Fast å andra sidan är jag sparsamt intresserad av MERA arbete, hellre mindre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback