Brukshundklubben och fotgående 080207

Igår så var jag Och Mixo till Ragunda Brukshundklubb, för träning.
Tove följde med som hjälpförare, toppen!
Stoppsignalen på väg in håller vi på med, men nej..jag tror inte vi hittat riktigt hem med det än. På väg UT kan det vara riktigt bra, men inte in, han stannar visst...Men det är inte så distinkt, som jag vill ha det.
Tove är med och servar med externa belöningar.
Hon hann även med att träna Sita, åt Mariana, lite grand. Hon håller på att vara riktigt duktig tjejen!
För att få ur lite spring i benen körde vi även lite budföring och inkallningar.
En platsliggning ställde vi upp på.

Idag gick vi en promenad på ca 40 min, där Mixo fick gå fot (prcision i kortare sträckor)/med mig 8bredvid, inte framför och inte bakom-bredvid) i stort sett hela tiden. Han är lite lurig när orken börjar tryta...då tenderar han att vilja gå bakom mig..som om det är lättare, då slipper man koncentrera sig.

Stegräknande fortgår. Det verkar som om det blir 4500-5000 steg om dagen, i vanligt liv utan promenader.
Idag så har jag lagt den åt sidan nu, med ca 8000 steg, inkl fotgåendet.

Jag ser denna vecka som en test för att se hur en normalvecka egentligen ser ut, sedan är det till att spänna bågen framöver.

image94

Här var det ljuva tider, Mixos första fågelapport, kom upp i famnen i full speed. Det var INNAN, nu tycker jag det är EFTER...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback