Träningen rullar på

Har varit i Bispan hos Anne & Eva för att träna.
Vi tränade både dirigeringar och markeringar.
Mixo skötte sig riktigt bra.
Jag tror att han börjar hålla ihop allt bättre.
Han är en helt ljuvlig markör, igen!

Mixo i riset, Foto Eva Törnqvist

På ärt åkern nedanför oss har det visat sig att det inte är ärtor, utan nån slags böna, blandat med korn och hö. Allt skall bli ensilage till fåren.

Whatever..

Grödan är hög som från halva låret och upp till midjan.

Det är SKOJ!!!

Mixo och jag tränar med hjälp av den uppdaterade bollkastaren.

När han är "fri" stoppar jag honom, och här försöker jag att tänka på:

Längre "stopp avstånd".
Det är lite lurigt att få stopp på ett linjetag, när han har passerat en viss gräns i avstånd.
Han blir osäker på vad jag vill, så nu håller jag på att vänja oss vid att det är helt ok med kontakt även på långa avstånd...vi får se hur det går, men..

Det är så KUL!!

tänk er Mixo skuttandes, modell känguru, i ovan nämnda gröda (jag håller mig på sidan, för att inte trampa ned så mycket).

Stopp!!
Beröm
Håller kvar stoppet med ena handen (vänster hittills)
Slungar en boll med bollslungan, till höger om honom, så att även det avståndet blir rejält.
Mixo markerar, ut i höggräset.
Jag blåser stopp igen, "kontakt" - innan kommando.
Ger högertecken och det supergenomtänkta *not* kommandot "SÅ"!
Han är fem****** på att markera, och med vilken stil, den är obealbar, så jag skrattar och skrattar när vi tränar i denna miljö.
Och på nåt ätt känns det som om Mixo gör det oxå.

Man ska ju ha kul när man tränar, eller hur??!

Men...
är det riktigt friskt??!

En matte, en hund och en tennisboll...är det så kul egentligen?!
Svar: JA!

Kommentarer
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Visst är det roligt när man har kul ;)

Postat av: A-L

Fortsätt vara lite "knäpp" du - det funkar ju ... =) =)

2008-08-18 @ 00:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback