Gott och blandat 080430

Jag har sedan jag blivit mor,blivit anti valborgsfirande.
Min make dök oförhappandes upp och tog med barnen till byns sista aprilfirande, TACK!!
Maken ligger ute på jobb i veckorna, och hade inte räknat med att vara med i afton.,han överraskade oss med att dyka upp =). Vi väntade honom inte förrän imorgon, men han har tagit ledigt resten av veckan.
Jag bara hatar smällare och raketer. Kan inte på något sätt slappna av. Dels för hundars räkning, dels för alla barn som skadas varje år. På så sätt står jag (om jag är med) som en hök över mina barn (överbeskyddande-ja! Jag kan inte hantera detta, alls egentligen) Det är bättre att fadren följer med som har en mera realistisk syn på vad som kan tänkas uppstå. Ett sk vinn-vinn koncept!

Så jag och Mixo fick träna Inkallning, ställande, linförighet och fågelmarkering i kväll. Ungefär en miljon ggr roligare.

Vad jag kan förstå så plockar vi 10 p på alla. Partisk? Nä-knappast  ...(jo mycket eg)

inte så många av varje, men en bekräftelse på att det sitter där. Ingångarna vid inkallningen kan bli lite sneda. Men jag har precis fått upp hastigheten frånstart igen, så jag vet inte om jag vill bråka om det. Men expertis i denna spalt får gärna uttala sig i ärendet. Han vänder upp, dvs om nästan framför mig, för att komma i position och då blir det snett ibland. Jag vet inte om jag ska försöka ändra det, inte heller HUR om jag ska vara ärlig. Alltså innan tävlingen..
Tyck gärna till - den som vill.

Har krattat lite på gården idag, snön är numera väck! Satte upp slalombanan igen, den är en barmarksinstallation, och jo, den satt rätt så bra i skallen på gul. Vi provade några ggr på skoj. Jag har tillgång till 8 pinnar, men satte upp 4. Runt käpp ett två och tre så går det galant, han kan gena förbi fyran. Men han har enlistig matte som bara klickar om han gör rätt vid sista käppen, så jag tror att han börjar förstå vad som lönar sig.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hmmm.......eftersom jag är väl insatt i momenten på lydnadsplan :-) så tycker jag att dom poängen som du ev. tappar på ett snett sättande måste ändå vara bättre än en segpropp därbakombene som gör att du tappar kanske fler poäng.
Så träna det efter tävlingen - tycker jag!

2008-04-30 @ 23:04:24
Postat av: A-L

Jag röstar för:
- inga ändringar så snart före tävling
- apporten = koffecient 1 = skitsamma ... =)

2008-05-01 @ 23:53:16
Postat av: Lotten

Tackar för synpunkter, lyssnar på dem ska jag

2008-05-02 @ 12:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback