Tarzan 070928

Veterinären skickade med oss lite lugnande hem, som jag ska ge Mixo de första dygnen.
Eftersom Helena, vet, är bekant med både mig och hund, befarade att Mixo framöver helgen annars skulle komma att tro att han är Tarzan. Därmed inte ta någon som helst notis om att han är ny"opererad".
Så rätt hon hade...
Redan idag är Tarzan här!
Igår när jag gav honom detta mystiska flytande gula, 1ml (en tusendels liter, pyttelite alltså!), helt enligt doseringen på röret. Var han helt väck, så idag får han bara 0,5 ml. Då är han fortfarande med, men inte helt lost.

Munkorg-ett bra tips.
Mötte en viss förvåning på den lokala djuraffären, innan jag berättade i vilket syfte den skulle användas (hihihihi).
Vissa kontakter har man ju i skyddsbranschen, så jag har lånat en korg.
Växlar mellan den och tratten.

Såret är lite mer svällt idag. Men ser ut att läka.

Kommentarer
Postat av: susodus

Å när lägger du ut bilderna på såret då?.. ;-)

2007-09-28 @ 16:05:42
Postat av: Hanna å Dino

Vad är det för 'gult' du ger honom? Pleggsirap?
D fick som ett jätte blå(fast mer rött/blått/gult/gönt)märke nån dag efter som höll i sig i nästen 1.5 vecka. Fast han hade ju oxå fått för sig att kliva upp mitt i ingreppet (jag vet eftersom jag var med och ass:ade). Det kan ha inverkat på blödningen. Ingen av mina andra hanar har fått så. men svimma inte om det ser lite missfärgat ut.
/H

2007-09-28 @ 17:41:26
Postat av: Syster Yster

OK!
Tittade just runt ett hörn...
Lägg ut en sårbild i färg och i närbild - tack!

2007-09-28 @ 18:11:46
Postat av: Lotten

Det gula är nåt lugnande, av okänt (för mig) märke.
Det blå, som jag tror du syftar på, kan det vara nån typ av blåmärke, det sitter mellan snoppen och det som var pungen. Jasså, även Dino tyckte det var onödigt att hålla sig cool under hela ingreppet.
Jag är fortfarande upprätt. Mixo är glad och kall om nosen, åt mat igår och tuggar tuggben idag.

2007-09-28 @ 21:38:11
Postat av: Lotten

Kamerakabel på vift och datorn med anslutning till internet har inget fack för minneskort. Ska lägga ut bild när jag hittar en lösning.

2007-09-28 @ 21:39:11
Postat av: Hanna å Dino

Troligen är det ett subkutant blåmärke han har fått. När de tar bort själva bollen så knyter de ihop kärl och gångar alt snör av dem. Det är inte allt för ovanligt att det läcker lite blod då. Det är ju en rätt så blodrik region själva bollpåsen med innehåll.
La de snittet längsmed p.benet, tvärsöver eller rent av två snitt, dvs ett på vardera sida om p.benet?
/H

2007-09-29 @ 12:48:01
Postat av: Lotten

Ett snitt längs med. Idag har blåmärkena bleknat något.

2007-09-30 @ 16:29:52
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Om Mixo-killen är Tarzan vem är då Jane????

Postat av: Susanne

Jaa... jag kan riktigt se henne svinga i "lianen"... ;-)

2007-10-01 @ 08:26:47
Postat av: Fia

...eller så är det Mixo som numera både är Tarzan & Jane *fniss* ;-)
Skämt å sido, hoppas han repar sig snabbt från alla blåmärken och annat, så att han har möjlighet att vara Tarzan fullt ut igen sen!

2007-10-01 @ 20:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback