Naturen är full av Agility 070919

Som jag tidigare nämnt har Mixo alltid tyckt det varit kul att hoppa upp på stenar, och få olika uppgifter där (i agilityvärlden är det "Bordet")

Omkullfallna tjocka stammar = Bommen

Omkullfallna ostadiga träd = Gungan

Vägtrummor = Tunnel

Idag såg jag nya möjligheter:

En enbuske = Hoppa Långt. Enbuskar här är 50-70 cm höga och en knapp meter i omfång. EJ att jämföra med dem i Kohagen i Solvalla, Edsberg.

En Björkallé = Slalom. Visserligen glest mellan "pinnarna", men rörelsen är ju snarlik.

STOPP och inkallning är alltid med.

En timme i skogen bara försvinner när man har sånt kul sällskap som Mixo!
Det börjar kännas som om jag får en känsla av hur han kommer att bli om några år. En riktig polare! Om jag spelar mina kort väl. Det är ju tur att jag har flera kortlekar. Fast ibland får ju Mixo tag i Jokern =)

Den 26:e ska Mixo kastreras. Bestämt mig har jag gjort. Dyrt tycker jag det är, men det får bli så. Jag har vägt för och emot, och beslutat detta.

Kommentarer
Postat av: Hanna å Dino

Jag hoppas innerligt att du och Mixo kommer att bli nöjda med 'avbollningen'. Jag själv har haft 5 hanar och 3 (de senaste) har fått bolla av sig. Jag tycker själv att mitt liv och även deras blir lugnare och vi kan koncentrera oss på varandra istället för alla andra hundar som syns rent vissuelt och de som bara finns i doftvärlden. Dyrt, ja fast det är en engångskostnad.
/h

2007-09-19 @ 22:18:21
Postat av: A-L

... är intresserad av kastrerings-utvärderingen. Funderar om vi inte ska "härmas" gällande det också ...
Avbollning var en bra term =)

2007-09-21 @ 13:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback