Rovdjur? 071128

Till att börja med ska jag gnälla! Jga är inne på tredje omgången av rejäl förkylning, blä!
Det började veckan innan 8 resan, repade mig över den resan. Kom hem och låg i sängen i tre dagar, hemma från jobbet i fem (5!). Nu slog det till igen i söndags, jobbade måndagen, tisdagen i sängen (sov 6 timmar dagtid), onsdag ledig dag.
Hur mycket får Mixo nu, när matte är nere för räkning för jämnan?

Han får älgstek, om inte annat....:-)

igår, i samband med en febertopp, gick det inte att ignorera vattenfläcken på golvet framför frysen, det hela blev uppdagat i samband med att grannen kom in och ville låna ett paket broccoli.
Det frysta i frysen var i stort sett upptinat..!
Felet var en stor olivburk i ylskåpet som stod och lutade sig nonchalant mot "off" knappen, som gäller frysen =(((.
(det är tur att vi förvarar den större delen av köttet i en större frys, på övervåningen).
Bland de varor som gick åt var bl a en stek (låt mig gissa på ca 1 kg). Jag lät det råa köttet tina, och gav Mixo den ist för de sedvanliga kulorna. Jag gav den intakt, bara för att se hur han skulle ge sig i kast med det hela.





Till att börja med står han och tittar fånigt på mig "Menar du allvar...inget trick...är den till MIG???"(det hör till saken att vi i tidigare år hade en debatt ang ett fat köttfärs, som INTE var till honom.

Jo, varsågod!

Slicka slicka slicka...bita...går inte....gnaga...funkar inget vidare (jag går på toa-lämnar honom ensam) under tiden manövrerar han upp steken ur skålen. Men verkar mycket förbryllad...drar och sliter lite här och lite där...men nej..
detta måste vara något mysko.

Vad gör hundrackaren då (ni vet han-den "bytesmedvetna" duvmassakören som tyckte det var livat i andholken)?
Jo det fanns ju ingen råd, då tar han ett stadigt tag runt steken (som fortfarande är intakt, efter 5 min)och kommer med den till matte! Svansen viftar och huvudet uppåt "HJÄÄÄLP!!!"

Vill DU ha den tillbaka?? Den är helknepig!!!

Jag var förstås glad över bytet, tackade och tog emot.

Något senare gav jag honom den i buren. Det är dit han brukar gå med riktiga troféer som grisöron o dyl.

Det tog ca 45 min att äta upp.

Så nog är hunden rätt så domectiserad, ändå.

Kommentarer
Postat av: Snorunge i Pålgård

Jag åkte dit på förkylning jag med - höll ut länge men till slut vann den rackarn, dock ingen feber
men inne på 4 dagen med skallebang *bläääää*

Den gule dåren ja, han kan i alla fall inte få magkatarr av att kasta i sig maten ;o) Inga labradorfasoner där inte *hihi*

2007-11-28 @ 22:42:15
Postat av: Nattvandraren matte

Andra magåkommor...visade sig dock...

2007-11-29 @ 18:24:47
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Men.... det borde väl räcka med EN förkylning?! Stackars dig! Oj, oj, så mycket rent kött på en gång, tror jag det att Mixos mage reagerar...

Postat av: Lotten

Det kanske är EN, men en lång sådan

2007-11-30 @ 19:37:40
Postat av: Fia

=) De är för roliga de små liven... Förstår att han hade lite fart på magen efter att han väl lyckats ;)

2007-12-02 @ 21:15:48
Postat av: Hanna å Dino

lyllo mixo! krummel är svart av avund. köttbiten var nog i storlek med K, vilken lycka det hade varit.
Han kommer nog att försöka hitta off-knappen här hemma nu...

2007-12-07 @ 19:57:52
Postat av: A-L

Blir du frisk?

2007-12-14 @ 17:36:43
Postat av: A-L

Nej, vars då?

2007-12-15 @ 18:16:13
Postat av: A-L

Hittade!
... undanmanöver utan att vända bort blicken ...
Nyfiken med andra ord ...=)

2007-12-15 @ 18:32:32
Postat av: Fia & Lava

God Jul!

2007-12-22 @ 21:35:27
Postat av: Jörgen & Macko

Önskar Er en God Jul!

2007-12-23 @ 17:20:58
URL: http://macko.it-partner.com
Postat av: Marie

Önskar er en God Jul & ett Gott Nytt År!

Julkramar från
Marie å vovvarna

2007-12-23 @ 23:46:09
URL: http://virus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback