Varierande apportföremål 070706

Mixo är Mystisk!
PÅ midsommardagen, så fann han en rest i gräset, från midsommarfirandet. Nämligen en Hård tunnbrödsmörgås, ca 1 dm i kvadrat. Den tar han i munnen och lägger tillbaka på marken (detta ser jag från en veranda en trappa upp).
Han är ju inte så matglad, tänker jag.
10 sek senare lyfter han upp samma smörgås och letar reda på mig och levererar den snyggt och prydligt till matte, som glatt och förvånat tar emot!

I veckan hände det sig att vi hade besök, bl a av 2,5 årige Emil. Emil satt på altangolvet och åt ett Digestivekex. Mixo är intill, och Emil matar hunden med sitt kex (tror pojken).
Mixo bär snyggt och prydligt detta kex, helt intakt, till matte, som sitter vid fikabordet.
Förbryllande!!!

Idag händer det IGEN!!!

Var ute på väg mot ett litet mini träningspass...
Mixo är "fri" för rastning. Plötsligt får jag se att han är framför mig och vill leverera något!
Denna gång, uppfattade inte JAG det som någon direkt delikatess:
En torkad FÅRSKITSBLAFFA, med en diameter på ca 8 cm.
Varsågod matte!!!
Jo tack ska DU ha!
MYSKOMIXO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback