Lite av varje 070707

070707 - då gick tidernad partaj av stapeln! 7 väninnor firade sina gemensamma 280 år på jorden. uppemot 300 gäster partade loss på byns "Folkpark" - Qul i backen. Vilken kväll, oförglömlig!

Det var just detta som gjorde att jag även i år valde att tacka nej till den kennelträff som ägt rum i helgen hos kennel Högheden. Väntar ivrigt på rapporter därifrån.

Ikväll gjorde Mixo ett helt underbart lydnadspass. Tänk om ...det en dag skulle fumka SÅ på plan, då ni!!
Fotgåendet , jag får inte till starterna så som jag vill riktigt. Men läggande, ställande och hopp är riktigt snygga. Fast jag tror jag ska be om att bli filmad i veckan, undrar just jag hur många dubbelkommandon jag omedvetet ligger inne med?? (attans nu gjorde jag det igen - ironiserade)

Klicker...Jag har vid två tidigare tillfällen, innan idag, hållit på att försökt lära Mixo att sätta nosen på "spetsen" av den Sticker man har när man jobbar Häst enligt PNH. Ja,som en Target. Jag har roat oss med detta medans Tove ställer iordning hästen. (När hon rider i skogen så följer Mixo och jag med.)
Idag var alltså det tredje tillfället...
Genast när jag tog i Stickern, vilket egentligen var för att mota bort en ivrig pålle, så sätter Mixo nosen emot "spetsen". Detta föranledde en tur till Paddocken, där de olika hästhindren (mur, tunnor, klassiskt hopphinder, traktordäck och koner) fick fungera som "agilitybana". KUL??? JA!!!
Numera går ju slalom mellan mina ben som en dans. Men jag har aldtig provat mellan några föremål tidigare. Vet inte hur jag ska göra.. Idag provade jag med Target stickan och koner. Jodå, han följde efter stickan i slalom, fast jag tror inte han var direkt medveten om att han gick "slalom".

Under ridturen vaknade en gammal kändis till liv, you know him; "Mr Speedy Gonzales", racade runt i åttor, där häst, dotter och jag var rundningsmärken. Tove tyckte det var för jobbigt, hästen visade också på oro. Så det fick bli koppel på sedan. Positivt var att jag nu kunde avbryta rusandet, jag njuter varje gång. För jag VET hur det en gång varit.

Kommentarer
Postat av: Birgitta med Goodentjejerna

Jo du Lotten, det kommer en rapport! Så snart jag vaknat till igen.....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback