Linjetag med vilt 070730

Trut.
Tidigare har ju vilt varit rena Hallabaloo i Mixovärlden.
Men, i linjetagstanken ligger även att viltträna.
Eftrsom han blir alltmera påverkbar Mixo, så tror jag det är dags.
Dit det bär, dit bär det...
Han är nyfiken, men lite tveksam.
Oerhört intresserad! Men ändå inte våldsam.
Han hämtade några gånger på linjetag.
Jag undviker kast eftersom det tidigare triggat FÖR mycket.
Därefter fick han hämta den på vatten, briljant (vattenhunden fixar det briljant).
Avslutade med dummie, gladapport på land.
Har nyss lärt mig att det kan vara bra att hunden får ta en dummie efter en viltträning.

Imorgon bär det av till provplatsen i Lit, därefter skall Golden klubben i Jämtland ha en träff, en prov-prov träff. Jag tänkte faktiskt åka dit, när man ändå är på trakten.

Kommentarer
Postat av: Jörgen & Macko

Hej!
Ni jobbar på bra där uppe - tänk den som hade en så duktig hund som både kan simma och hämta apporter! dessutom när andra är med och ser på nu för tiden!
När det gäller våra simövnngar så simmar han riktigt bra med flytväst på och dummy i munnen - plaskandet med frambenen är bara när han inte har något i munnen. Och nog för att det regnat mycket men vi behöver inte simma hela tiden - då kanske han hade lärt sig?!

Postat av: Tony & Castor

Kul det funkar så bra!
I Lit dyker en halvbror upp, han ska nog starta. Sörgårdens Evinrude. Kolla in honom, så jäkla bra!
Ha det bra!

2007-07-31 @ 00:07:36
URL: http://www.jaktgolden.just.nu
Postat av: A-L

Å´ hur var det i Lit då ... ? Vackert väder? Mygg?
=)

2007-08-02 @ 00:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback