Linjetag 070728

Sedan vi kom hem har jag beslutat mig för att träna två saker under den kommande veckan: Linjetag och starter i fotgåendet. Dessa två går utmärkt att kombinera, eftersom Linjetagsträningen innebär en hel del traskande fram och åter.
Jag har nu, till slut, fattat att jag ska ställa dummisarna, upp och ned i vegetationen, med snöret nedåt alltså. Då griper Mixo riktigt, och höjer därmed farten in. Funkade idag, får se om det håller i sig.
Jag har även beslutat att köra korta, korta träningspass. Fast kanske flera om dagen. Ungefär så som jag gjorde i vintras för att nöta in apporteringen, och det gick ju jättebra.
Faktum är det att jag inte funderar över det längre när vi tränar.
Till helgen kommer det nytt roligt storfrämmande: Birgitta och Börje kommer med Nelly (Höghedens Nyfikna Nelly) och Chessie. Det ser vi fram emot, att träffas och att träna hund!
I början av veckan så är det dags att åka upp till Lit, och kika på provplatsen, samt fundera över hur Nkl kan tänkas läggas upp. Lite idéer har vi, det ska bli kul.

Kommentarer
Postat av: Copycat

Kan du inte tänka ut en planering till mig & Mysak också ... Fast i-och-för-sig räcker det med att du skriver vad ni gör å´ så gör vi lik´t :)

2007-07-29 @ 09:19:07
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vi ser verkligen fram emot mot lilla minisemester! Idag ska vi vinka av Mattias vid tågen då der bär norrut till F21

Postat av: Marie

En del har semester kvar :o) så i alla fall en av dagarna ska jag åka till Håsjö.
A-L, du får hojta när du är i Ström nästa gång så kanske vi kan åka till dig!

2007-07-29 @ 22:50:14
Postat av: Håsjöbon

Jippi! Kanske vi ska åka till Kolbjörnsjön söndag eller måndag, när Nelly and gang kommer?

2007-07-29 @ 23:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback