Träning i Fjällsta 070107

Dagens träning var kall -11 grader, det kändes bistert.
Jag och Mixo åkte tillsammans med Marie o Jod till Fjällsta för att träna tillsammans med Tord o Marith(med hundarna Atte, Kråka, Tickan, Greta, Garbo) samt Kicki (hundarna Sally och Skrutt)
Min målsättning med dagen var att se om det vi gör hemma funkar borta, och jodå det gjorde det.
Fick förslag på att använda riktigt STOR och TUNG dummie, kanindummie, så kankse det sedvanliga slängandet och lekandet inte utlöses, tack vare tyngden. Det gjorde det!
Som bot på detta så sattes linan på, och momentet utfördesgodkänt två ggr.
Jag ångrar att jag inte började i den änden, med lina på....
Men, vad är det för idé att gråta över spilld mjölk?

Det vore väl själva F** om jag inte ska lyckas lära hundskrället (det är väl trots allt en retriever)och älsklingen att apportera alla saker?!
Han var väldigt sansad idag, som helhet.

Jod, som mest var med för att träna passivitet, klarade det helt över förväntan! Några apporteringar klarade hon galant.

Övriga hundar jobbade mycket bra. Lite olika knutar att lösa finns väl här och där, men inga jätteprylar.
Tickan skötte sig visst över förväntan. Så Mixo undrar nog var det utlovade grisörat tog vägen? Det som skulle gå till bästa clown på cirkusen ?;-)

Som helhet måste jag säga att det  var en bra dag, det blir säkert flera!

Kommentarer
Postat av: Tickan

Förlåt Mixo, jag glömde ge dej grisörat men vi tar det nästa gång - fast då kanske jag vinner det tillbaka, vem vet?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback