Charmigt besök 070127

Idag har vi haft besök, av flattiken Charma och på kvällen av Labbetiken Luna också.
Till att börja med tog vi en promenad i skogen, Helena & Charma tillsammans med mig, Mixo och Tove.

Charma var tvungen att uppfostra Mixo till att börja med, men sedan blev den unge herren KÄÄÄR!
Han har varit som alldeles galen i Charma, uppvaktat och uppvaktat. Vi trodde att hon kanske skall börja löpa, för det var så oerhört intensivt, och verkligen uppvaktning. Med tiden smälte Charma för Mixos barnsligheter och de har pussats och pussats.
Men.. löpa, det vet jag inte. Vi kollade av Charma innan hon åkte hem, och vi kan inte se några svullnader eller andra tecken..., så det kanske bara var hundkemi, vad vet jag?

Syftet med vår gemensamma dag var att trimma våra hundar, nu är det gjort och de blev båda betydligt mera hyfsade i pälsarna. Det var faktiskt riktigt kul att trimma igen, det var ju ett tag sedan... Kanske ska man slå mynt av kunskapen... jag ser ju vad andra tar för trimkurser.....

Nöjd idag blev jag med att Mixo har, trots sin brinnande glöd, kunnat gå fot (med matte) bredvid och bakom Charma, samt utfört två enkelmarkeringar från lös hund, med Charma alldeles intill.
Det har inte varit alldeles lätt att få kontakt med den tåtrippande, bakåtörade ynglingen när han har varit riktigt i flirtar tagen, men det går. Och det är jag nöjd med.
 I morgon skall vi till ridhuset och träna, vi har hyrt en timma, så då får vi se vad det ger.

Kommentarer
Postat av: A-L

Hittade ni nå´n bil i helgen??
Nu är det snart bara en månad kvar tills det är meningen att vi ska starta på lydnadsprov ... AAAHHHH!!! Panikkänslorna tar över ... Nog är det väldigt onödigt att vi ska bo så långt bort från varandra. Jag skulle verkligen behöva en träningskompis som är besatt av hundträning ... =)

2007-01-30 @ 00:17:32
Postat av: Lotten

Det är helgen som kommer som vi jagar bilar -biljakt!
I övrigt kommer mail

2007-01-30 @ 08:08:07
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vad bra att Mixo skötte sig, trots en tjusig tjej framför sig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback