Är min dotter min coach? 070102

Vi var ute i skogen och gick. Vi undvek isen, eftersom vi såg några barn på egen hand ute med en Älghundshane i Flexikoppel... Anything could happen´!

Började, efter första ruset med kontaktövning.
Har ju tankarna på enkelmarkeringar nu.
Laddar med chuck och boll. För att kunna kasta lite längre.

Har ju berättat om att Mixo som förr var en utmärkt markör, har blivit lite mindre precis...Inte nå´stort problem, men han har kunnat bättre. Han har som en tendens att springa fyra-fem meter för långt, oavsett  avståndet på markeringen. Sedan jobbar han sig tillbaka, och finner.

Då börjar dottern, jag börjar tro att hon har hängt med en hel del på jaktträningarna ändå.
" mamma... om man kastar i motvind, blir det inte bättre för Mixo då?"
JO, så sant så sant. Iallafall just nu när det är detta jag vill få lite styr på.
" Hade inte du tänkt på det, mamma?" Jo, kanske men inte just i samband med just detta.
Ära den som äras bör!

Följdaktligen tar dottern chucken, och klättrar upp på en sten, och singlar iväg bollen i just motvind, och VOILA. Efter några försök, så springer Mixo, mera lämpligt, och bromsar in i tid!

Tack, Tove! Jag tycker du tänker så sunt, hoppas du kan, och vill fortfarande, ha egen hund en dag,

Kommentarer
Postat av: Victoria

NU hittade jag äntligen ett ställe att svara på, jag och datorer ;) tack så jättemkt för nyårshälsningen och detsamma! Man blir ju avis när man är här och läser om allt kul ni gör! Ha det//Victoria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback