Bobopromenad, RR träff och is! 071228

Igår hörsammade vi ett rop på gemensam hundpromenad från Sara och hennes Labbe Bobo. Bobo är en Lab (ovanligt i dessa trakter ;-) på någonstans mellan 1-2 år.
Vi gick en gemensam promenad vid Röda förråden i Rgaunda. De båda hanarna klarade av varandra på ett mkt bra sätt. Mixo försökte att leka sig ur ev maktkamper, men se det köpte inte Bobo, då blev han förstenad och såg mest förbryllad ut typ "Skärp dig! Vad vill du med mig?"Vilket föranledde att Mixo fick anledning att söka upp matte ofta, för att försäkra sig om att jag stod för tryggheten. Intressanta signaler att studera.

På kvällen träffades en liten samling av RR hemma hos Ulla. Vi satte ihop lite inför nästkommande år, gemensamma träningar och ansvar. RR har krympt nu, tyx det som. Men det är väl så det är med sammanslagningar av människor. Vissa strävar på och andra droppar av...

Idag var det is på sjön igen, så vi tog en tur på skridskor och spark igen. Mixo är en hockeyhund, på gott och ont...
Gott - att hämta puck som glidit in i vassen, eller för långt bort.
Ont - när han vill vara med i passningsspelet, eller dribblar bort de tvåbenta.
Skitbra träning i passivitet; enär det går att stoppa mitt i jakten, eller tillåta... helt efter mattes sinnesstämning.
Alla puckar levereras till matte, oavsett vad de andra spelarna tycker. för vi två spelar i samma lag nuförtiden =)

Kommentarer
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vilket toppenlag ni blivit!
Du, jag hittar inget om Göteborg i drömboken. Men en del om återkommande drömmar. Jag tar med det när jag svarar på ditt mail endera dagen :)

Postat av: Lotten tillBirgitta

bra! Jag har nämligen varit på samma typ av förvirrade resa, runt i ett virrvarr i Bil denna gång, i Sundsvall - utan att hitta ut. Jag är inte rädd i drömmarna - möjligen frustrerad/jäktad

2007-12-29 @ 18:13:43
Postat av: Susanne

Nej...vi skippade den...Får se hur det blir med resten också...

2008-01-01 @ 20:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback