Och inte nog med det 060910

På kvällen skulle vi ut en omgång till och träna dirigeringar, utan apportering.

Släpper för rastning och Mixo vädrar västlig vind, drar mot grannens ägor. Jag protesterar, men det var nåt annat som stod före i kön, hos grannen.
Han rotar med näsan, svansen viftar högt - nåt är det.
Sedan kommer han med full fart, tutut.
DÅ ser jag att han har nåt i munnen - en liten böj- men levererar in sitt fynd. Ett älgben! Men då var han duktig!!! Jag tar emot och kopplar, låter han ha benet medan jag ordnar med lite muggar och grejar.
Tanke: Jag snor inte dina fynd, när du kommer så fint när jag ropar. Jag höll benet en stund, efter leverans, men gav det i retur. Tänker:förtroende
Fattar inte att jag själv har kallat in Mixo från 75 m håll, med ett eget funnet ben. Fantastiskt!!
Lägger in benet i hundgården-nåt att se fram emot till imorgon.
Och kör ett pass med. Stopp-fram-ut över-hit-vänster/över, höger/över.
Nu skall vi köra lydnad/dirigering/passivitet i veckan, så kanske vi kan apportera till helgen igen. Ev ska jag ta fram lite vilt, tror det kan vara klokt att känna lite på sådant i ordnade former i denna ålder. Men formerna skall vara mycket under helgardering!

Kommentarer
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Både "gubben" och jag ser fram emot att läsa din blog på dagarna. Vi får oss många härliga skratt och känner igen en hel del av dina bekymmer i vår "tonåring".
Vi hoppas verkligen att vi kan få till en semestervecka i Graninge nästa sommar och få möjlighet att träna tillsammas med dig och ditt gäng!

Postat av: Lotten

Vad kul att det ger er nåt. Jag tycker att det är bra att skriva av sig, samt en bra check på omdet går framåt eller bakåt.
JA jag vill oxå gärna ses.

2006-09-11 @ 20:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback