Jaktlydnadskurs 060918

I afton har vi (ylva/Marie/Lotten) haft andra gången på jaktlydnadskursen.
JÄTTEDUKTIGA valpar och förare. Alla labbar. Coili och Carina, Berta O Lena, Disa & Susanne samt Spira med extramatte Sara.
Jag har haft med Mixo hela kvällen. Passivitetsträning och framförallt träning i att vara lugn i närheten av andra hundar.
Några rader om vad vi gjorde.
Strövarmarsch, Stadga med dummieregn, Närsök, Inkallning med individuella störning/stegringsplaner, passivitet. Paus med jaktprovsprat. Stationsträning med Passivitet, markering, inkallning över godis, fotgående.

Det blev lite senare än tänkt. Frågan är vilka som trivs bäst Instruktörerna eller deltagarna.
Väldigt bra träning för Mixo. Nu är det plötsligt mycket träning i närheten av andra ekipage, toppen!

Marie kommenderade mig och Mixo i linförighet. Nja... när jag/vi ska lyda nån annan så där, så är det inte direkt lika så bra som jag kanske trodde. Vad bra! Då vet jag att det finns stor anledning att träna på det.

Åsså har det varit en bra dag. Helkul att ha idrott med 7a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback