He is back.....060929

...the man behind the mask!



Vid vistelse på lägdan, så hörde han hur hundar ylade i granngården.
Dum i h...som jag är, så glömde jag av det, men inte vovven
Ett tu tre så drog han iväg, med knäck i lurarna ner till grannen.
Jag var verkligen inte vid gott humör när jag gensköt honom genom deras hästhage. Han hann aldrig fram till hundarna, gud ske pris fick han ingen jättekredit av att inte lyssna!
Men gårdsfolket där är gamla "retreivertränare" så de var iallafall inte trevliga mot honom, bra!
Vid närkontakt fick den unge herren veta att han levde!
Sedan tränade vi runtom deras gård en stund.
Han var rätt så spak, vilket var på sin plats

Direkt hem
Ut med hela familjen och grannbarnen.
Alla barn satte sig bakom grannhuset och ylade som vargar.
HUsse fick lurpassa bakom ett skjul.

Då fick vi till samma situation igen, men när han inte lyssnade kom en mycket ilsken gubbe ut bakom skjulet. Då var det bäst att springa hem till mamma.

om igen och igen tills det satt där.

Hoppas att han lärde sig något!

Det är väl som Lasse sade "det här beteendet kommer han att ha, men det kommer att komma mer och mera sällan, till sist så sitter det där". FY vad RASANDE jag var!

Jörgen - alter egot visar sig....

BOten brukar ju vara åtstramning, och kortare tyglar. På´n igen han lever!


Kommentarer
Postat av: A-L

... det verkar kul att bo nära dig .. . bortsett från att vovven "betedde sig" ... hade också velat vara med och yla som en varg ... :-))

2006-09-30 @ 21:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback