Kursdag 061015

Igår kväll var Vira och Amber på besök. De kom mitt i vår kvällsrastning.
Mixo kunde komma in på inkallning, fastän de lekte!
Det gick att bryta leken nära oss genom att säga SSSSITT!

Idag har vi haft Jaktlydnadskurs. Och eftersom jag är instruktör så är det inte så mycket aktivt deltagande för Mixo.
Inledningsvis fick han rasta sig lös, det var tidsbrist!!! till sammans med Viska, Amber och Vira. När kursdeltagarna började komma var det ingen större sak att stoppa Mixos raceande jmf m de andras, så jag blev jättenöjd med honom!
Idag tog det inte så många minuter innan han hade varvat ner
Vid fikat låg han vid mina fötter, precis som de andra ägarnas hundar låg vid deras fötter.
Jag släpper kopplet och kan lämna honom, för att pyssla lite i ryggsäcken några meter bort...
Han stog bredvid mig i en position som bara var avslappnad, även när andra hundar jobbade, utan kommando.
Och imorgon kväll skall vi börja delta i en tävlingslydnadskurs. Det ser jag fram emot!!

Kommentarer
Postat av: A-L

Låter bra det där!

2006-10-16 @ 09:56:50
Postat av: Jörgen

Visst blir man glad är allt fungerar!

2006-10-16 @ 19:47:27
Postat av: Lotten

Jo
Det är ju en del som funkar.
HUr har du o Macko det? Blir det att vi ses i slutet av oktober?

2006-10-16 @ 22:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback