Bröderna MM Möts 061029

58176-8
                                           Foto Macko husse Jörgen Andersson
Macko                                                                 Musse              Mixo

Ja dom var lite upprörda inledningsvis. Men det var ett bra och nyttigt möte.
Vi  hade även en halvbror -Lattjo - med oss, men han ville inte vara med och "leka".
Vi tränade en del.
Markeringar, Memory, Närsök, gå på linje, Knepigt linjetag, apportera and, skott, hopp

Mixo klarade dagen över förväntan. Visserligen fick han plats med två "joggingrundor", som inte ingick i träningen. Men det gick att göra arbetet riktigt efter det att han avreagerat (eller vad det nu är han pysslar med).
Med mig hem i bagaet:
Det ser bättre ut nu n sist, alltså tränar jag rätt.
Ge inte upp, sa Johnsson och hytte åt mig med dummien... :)!
Att träna på; att få ner näsan; träna så att han är tvungen att arbeta med sänkt näbb.
Ställa dummisar på högkant, gjorde det vid den knepiga dirigeringssuppgiften, och detta medförde att han gjorde rätt i grepp och inleverering.Fortsätta med strama tyglar, lydnad!!
Jättekul att Mixo gjorde en hel del saker bra
T ex
Memory, detta har vi tränat på!!
Närsök, han vet vad signalen betyder och kan på signal vända och söka närmare mig vid behov.
Tecken, vi fick kastbyta linjetag(inte gå på det man själv, Mixo o jag, lagt ut alltså). Han gick inte direkt spikrakt som jag angett, men det gick att stoppa och dirigera vänster.
Men bäst var passiviteten, han flippade ur två ggr i arbetssituation, men han satt lös vid mig, mest hela tiden och fixade det bra! Under en period kopplade jag honom för att hjälpa till lite.
58176-9
Närsöksuppgift,                             Foto Jörgen Andersson

Roligt att träffas och se brödernas utveckling, alla går framåt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte utan att jag sitter och ångrar att vi inte följde med ... :-) :-) :-)

2006-10-31 @ 23:21:35
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vilken späckad helg! Roligt när man känner att träningen faktiskt har gett resultat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback