Träning i Sollefteå 060330

Vid tvåtiden landade vi i ett snöfyllt Forsmo, hos Affe Jannesson. En kopp Teneriffakaffe, gott gott och sedan iväg mot nåt som heter I21, i Sollefteå.

Mixo och jag visade av lita vad vi lärt oss sedan sist. Det fungerade jättebra länge, jämfört med sist vi var på träningsdag, så har vi utvecklats enormt. MEN, just idag var det inte det vi ville åt. Utan jag behöver ju hjälp när det inte fungerar...

Efter idag kan vi det mycket bättre. Tackar för all hjälp Marie, Affe och polis Krister som var med, i rent studiesyfte (tror jag...). Det kommer säkert bakslag den här gången med. Men två steg fram och ett bak, blir framåt till slut.

Det bästa med Affe-träningen är hans förmåga att läsa av Mixo (och även mej i viss mån...:-)) Vilka korrigeringar som passar när, att alltid bygga upp, om man tagit ned. MYCKET "bara vara hund" mellan övningarna. En svår situation löses upp med många lyckade. fem minus måste balanseras av fem plus, för att det skall råda balans.
Hur övningarna stegras, utan att jag eg märker det förrän, så här efteråt.
Hur han ser att Mixo både är glad och livlig och har en god samarbetsvilja, egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback