Värmebölja 060725

Både dagar och kvällar är så varma, så att träna upplevs nog som ett straff för hund såväl som matte.
Vi passar på att träna vatten. Frampå nattkröken, kan vi ta en skogpromenad, om det vill sig.
I vatten tyx allt gå som på räls. Jag kan nog inte säga att han är en vattengalning, han badar gärna, men inte så att han hoppar i och simmar utan arbetsuppgift.
Men... med vattenarbete möter vi inga problem. Vi jobbar nu med "chuck" och tennisboll, för att få ut avstånden. Varierar blankvatten och vass, enkel och dubbelmarkeringar. Det mesta får jag i hand.
På vägen hem, så vandrar jag och kastar enkelmarkeringar, på sidan om strandvägen, ömsom i vatten ömsom land. Nu fungerar det bra. Medan han finner strosar jag vidare vägen fram, tyx som om det gör det lättare för honom att välja rätt väg på direkten.

Fast... det kan ju vara som med småbarn; när man väl tror att man har hittat nyckeln och rutiner, så händer nåt som ruckar allt... ;-)

Skönt, och vilken förmån att ha allehanda träningsmark, och båt, inom tre minuters promenad. Det är så självklart, att jag ibland glömmer att tänka på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback