Häst PNH del 3, samt lydnadsrepetering 061228

Idag var jag på min tredje PNH träning.
Nu börjar det bli lite svårt, men ändå kul.
Idag var det meningen att jag skulle komma upp på hästryggen , liksom jag gjorde förra gången. Men vi hann inte dit.
Jag började på med Cirkling game. Vilket går ut på att man skall få hästen att cirkla runt en, samtidigt som man själv står stilla, utan att rotera. LITA på hästen, hör på stegen hur den rör sig bakom dig, för grimskaftet runt runt dig och håll reda på Stickern.
Det blev fel mera än en gång ska jag säga. Den stackars hästen (Amorina) är mycket tålmodig tycker jag.
Flera gånger tappade jag stickern och böjde mig ned. Vilket i Amorinas värld betyder, kom till mig! Vilket hon gör. När min eg avsikt är att ha henne travandes runt mig. Ja, ja jag lär mig väl att hålla reda på persedlarna, så småningom.

Har repeterat lite dirigering och lydnad med Mixo idag.
Satte på linan igen för att träna "lyssna på mig fast du är upptagen". Jag fick först påminna honom att det gäller fortfarande. Men sedan gick det bra.
Det skadar nog inte att ta nåt steg tillbaka emellanåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback