I mål?!

Igår kväll när jag och dotra var ute och sprang.
Ooops! Nu skrev jag det så där nonchalant, som om det är något så vanligt att man bara slänger ur sig det..
I elljusspåret i Kälarne så var Mixo ömsom kopplad ömsom lössläppt. Jag kan ju säga att när matte springer, DÅ går hunden riktigt i barndom. Vilket party!!
I slutet på första varvet (nonchalant igen...)så spanade vi ut över nejden, vi hade lämnat två andra småhundar bakom oss, så såg det tomt ut. Ingen annan party-inviterande-joggare, heller ingen hund. Mixo fick sitt frikommando, och nyttjade det till fullo kan man väl lugnt påstå. Fullfart framåt i 100 m, då Tove säger "Mamma, det är visst någon som springer där nere, i mörkret, med sin hund".
I sekunden efter ser Mixo samma sak, stannar upp. Tittar bort mot dem, öronen, svansen, näsan på helspänn. Både folk och hundar är ju kul, om inte annat brukar han ju vilja kolla upp vad det är för mysko ting som sker i världen...
Jag ropar på honom "Mixo; tut, tut" han tittar upp på mig, som fortfarande är längre bort än frestelsen är för honom.
"Bra", berömmer kontakten, han #fryser" och tittar mot "frestelsen" igen. Sedan kommer rivstarten, hem till matte!!!
PUSS!!!!

Det finns visst saker som inte fungerar, men vissa gör faktiskt det. SOM jag kämpade med inkallningen och kontakten...Nog 17 kan man tycka att den här inkallningen gick i mål!

För många hundägare/förare är detta något som är helt självklart, och jag håller med, det borde det vara. Men just med detta att kunna ro sådana här situationer i land, det har varit en riktig kämpainsats iallafall för mig, med just Mixo. Det är timmar, timmar och åter timmar av arbete. Vilket gör att då är det så oerhört MYCKET värt för mig när det de Facto bara fungerar.
För allt smör i Småland skulle jag inte byta ut honom!


Kommentarer
Postat av: Ponchon

Mmmmmm........jag känner i hela kroppen din känsla :-)

Nä, å skulle du komma på att byta bort honom så kommer jag å stjäl han innan, så de så!!! Sen kanske du får köpa tebax han för massor me slantar :-)

2008-11-12 @ 15:41:19
Postat av: Matten

Jag vet att jag sagt att han har till fyra år på sig att bevisa något. Och idag har vi tränat sök..(nähä?!) med föremål nära, Jo tack, det gick finfint!

2008-11-12 @ 17:48:32
Postat av: Birgitta med Goldebntjejerna

Nu har jag hittat hit igen :)

Underbart med en inkallning som fungerar!

Postat av: HMs sportavdelning

Dagens utmaning (kräver en förklaring som är för lång för kommentarsutrymmet här)var att springa runt närmsta hus. Ignorerade. Sedan läser jag då här om att springa. Och det lät ju så himla lätt! Jag håller dig skyldig ifall jag får för mig att väcka en gammal balettskada och ge mig ut i springspåret på grund av ohejdad inspiration ikväll.

Postat av: Jörgen & Macko

Visst är det härligt med hundar som överraskar positivt ibland som omväxling ;-) Känns väl som Bröderna M börjar mogna till lite grann nu när de blivit 3,5 år...

2008-11-13 @ 21:11:26
URL: http://macko.guldhund.se
Postat av: Anonym

Vi tycker om att få livstecken från norr så att vi vet att ni lever :)

Lava har förresten fått ett likadant koppel som Mixo (sånt där kort). Tror till och med att det är exakt lika dant. ;)

2008-11-17 @ 18:25:57
Postat av: Ponchon

gillar åxå news! :-)

2008-11-17 @ 20:46:59
Postat av: Fia

Hur går det med erat joggande? :)

2008-11-30 @ 08:33:37
Postat av: Marie

Verkar som dom inte kommit hem än, det blev nog en långtur.... :-D

2008-12-02 @ 21:19:47
URL: http://virus.blogg.se/
Postat av: Marie

Verkar som det är nån som joggat vilse....... :-)

2008-12-02 @ 22:05:23
URL: http://virus.blogg.se/
Postat av: Birgitta med Goldebntjejerna

Det sprang förbi någon utanför vårt fönster idag som som lite vilsen ut..... var det du Lotten?!?

2008-12-04 @ 22:32:59
URL: http://www.famhalin.se
Postat av: Anonym

nädu, när jag väl lyckats kombinera både adress och lösen så var här inte uppdaterat! Jobbar du på dagarna, eller vad?????

2008-12-05 @ 00:47:38
URL: http://tapetjaduvet
Postat av: Börje

Hej Sandelins!



Såg att Fäviken Game Fair blir den 24 - 26 juli 2009.

Nu när jag är långledig så har jag börjat redigera filmern från i somras. Oj vad jag längtar till SWC09.



Kram

Börje

2008-12-26 @ 18:03:19
URL: http://www.photo.famhalin.se/
Postat av: Lotten

Du är inte ensam Börje! Vi har pratat en del om det i helgen, faktiskt!

2008-12-27 @ 19:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback