Avstå från frestelser 080501

Har under dagen alltmera grävt mig ned i ett gigantiskt berg av ren tvätt som behöver/de olika bearbetningar för att vidrae transporteras. Vilket Sisyfosarbete...

På eftermiddagen inböjd de som suttit med administrationen till Gällöprovet till en liten träningsstund.

Vid middagstid så samlades vi  med gästspelande Kicki  (två flattikar Sally / Skrutt) fr Östersund vid Colldéns.

När vi anlände så fick Mixo först kolla av området, mina medtränare förklarar för Kicki.

Övningen var förberedd och vi bjöds på en sak som Mixo aldrig gjort förut.
Vi fick jobba i par (det har vi gjort)

Detta har vi aldrig gjort...
Först en enkelmarkering som inte skulle tas av Mixo förrän parhunden gått på sitt dolda linjetag. När hon var i hamn så var markeringen Mixos, det gick galant! Därefter fick Mixo linjetaget och parhunden markeringen. Det gick ok för Mixo, ok beror på att han , i vanlig ordning, blir såååå nödig (nr 2), tappar fokus och måste börja om.

När alla gjort detta så gör vi en annan linjetagsövning - den gick oxå ganska bra. Funktionären var lite vimsig i plymen, men annars var det ett ok jobb.

Att det är lite stök och mycket att hålla reda på tror jag bara är bra för Mixo, det verkar vara roligare då. Ellerr.......kan det vara så att matte tycker det är roligare och utsrålar en annan energi på det sättet ??!!!

Vi fick lite hjälp att träna platsliggning. No prolem! Och en tävlingsledare som kom med apportbocken, men där fick vi se återfall, så det måste finslipas inför nästa helg. Det är nog ingen stor grej så det ska nog gå bra.

Tack till träningskompisar som fortfarande orkar stå kvar vid min och Mixos sida, trots år av strul och tillrättalägganden! Nu börjar nog träningen bära frukt, ser det ut som.

Mix är påverkbar och flippar inte ur för minsta lilla.

Kommentarer
Postat av: A-L

Om vi bott "mer" grannar hade jag haltat bort och tagit hand om "ren-tvätt-sysslorna" ... Vem var sisyfos??

2008-05-01 @ 23:56:05
Postat av: Lotten

Jag kan hämta dig!! :)

2008-05-02 @ 12:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback