Agility 070918

Nytt hinder : Bommen.
Mixo är som vanligt, lite snabb i steget.
Instruktören tipsade mig om att säga "SSSSS (betyder ssssakta), vilket avslutas med sitt på slutet av kontaktfältet, med framtassarna på gräset framför).
Vilket får mig att utbrista, "SSSS" kan han ju, vad praktiskt!"

"Jamen använd det då! säger Instruktören och skrattar"

Inga mera tillbud, det är mera ordning överhuvudtaget nu bland hundar och deltagare =))

Provade oxå några kombinationer: Hopp-platta tunneln-tunnel - hopp, samt hopp - däcket - hopp.

Däcket är en liten akilleshäl. Jag måste vara supertydlig där, han fixar inte det själv.
Förra gången lyckades Mixo krångla sig in mellan infångaren, bredvid däcket och under kedjan. Ett utrymme som knappt rymmer en Chihuahua. (!!)
Sådana gånger är det tur att han har det lynne han har.
Inte rädd, men något förbryllad. Så det är lätt att få honom med i matchen igen, några däckhopp till på direkten, så tyx det vara som bortblåst!

Fortfarande stört kul. Tänk vad härligt för mattehjärtat att fått höra, lite på sidan om, du har verkligen en underbar hund! Inte bara en gång utan flera. Sist var det när rackarn vittjar Lattjolajban ryggsäcken på diverse prylar och kommer farandes till mig med dem.


Kommentarer
Postat av: Susodus

Jag kan verkligen SE hans glädje när han hittade en massa roliga saker i en ryggsäck, som matte skulle kunna ha användning för!! :-)

2007-09-18 @ 15:40:26
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vad roligt att läsa att ni har så kul!

Postat av: Lava

Väskor är bra saker, där kan man hitta mycket bra och ibland ätligt! Vi kan väl utbyta tips nästa gång vi ses?!
Miss Pickpocket

2007-09-18 @ 20:56:32
Postat av: Hanna å Dino

Underbart att ert förtoende växer sig starkare. det behöver ni bägge.

2007-09-18 @ 22:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback