Fortsatt uppsving! 070612

Idag satte vi turen mot "Ryttarbacken", gles barrskog, kuperad. Fick syn på tre hästar i skogen, det var mina vänner som var ute på en tur.

Jag hade Mixo okopplad kommenderad fot, tills dess att vi, människor, kunde kommunicera. Jag frågade om det var ok att Mixo var lös runt hästarna, och fick till att börja med ett positivt svar, men sedan så kom ryttaren på att detvar första uteritten för ett av ekipagen.
Oj då kanske jag ska "ta in honom" sa jag (som om det var den självklaraste saken i världen).
Mixo hade verkligen full fart efter häst nr 2. När jag kallade in. DÅ händer DET, han tvärvänder, på en femöring, och kommer in till mig i full syra!!
-Vilket TRICK! sade ryttaren
-Jo, han lär sig allteftersom, replikerade jag (undrar om han märkte att jag växte två deci??!!)
Därefter jag Mixo lös, "med mig kommando" bredvid häst och ryttare ett tag, medan vi småpratade.

Vi närmar oss att jag rider och Mixo är med....

Tränar

Dubbelmarkering, ungefär samma som igår. Bara terrrängen är ny. Hade en rotvälta och en gran som "referenser".
Han har en ny glöd i det han gör!

Gick en ganska lång promenad, ca en timma. Innan vi gick ned till sjön för att svalka/vattna hunden.

Det är ganska grunt och mycken vass...
Då kom en spontan idé in i mitt huvud (planerar alltid träningen innan jag går ut??- LITE spontanitet kan väl inte skada?!)
Jag kastade ut ett "motivationsfält" i vassen.Springdjup på 2-4 dm.
Attans vad Mixo jobbade, följer mina riktningshänvisningar i skicken, följde upp vind på ett bra sätt.Hög fart både ut och in. Ja visst mattades den lite på de sista, men framförallt attityden är positiv!!

PUSS MIXO!

Kommentarer
Postat av: A-L

Ett riktigt TRISS-läge med andra ord ... :-)

2007-06-14 @ 08:36:47
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Attans vad ni är på G! Snart dags för ett Workingtest eller B-prov kanske?

Postat av: Lotten

Aja sakta i backarna!

2007-06-14 @ 11:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback