Vi strävar på 070227

Nu på kvällsprommisarna har vi det rätt så kul.
Att träna lydnaden är ju kul, det med.
Igår fick vi till det perfekta ställandet!!!!

Inga dk (dubbelkommandon) alls, inte ens en vridning på mitt huvud.
Kommando, tvärnit.
Han står med framvinklande öron och svepande svanstipp, förväntan om nåt positivt (!)
Jag stannar efter ca 20 m,
Beröm
Kommenderar sitt
Sedan en perfekt inkallning, med tjusigt avslut!!
ipipipipipipipip leksak, som jag drar iväg med kraft ut i djupsnön.

DET var kul (för kul??!) då blev det rally!!!
Men det var han värd tycker jag, för det var riktigt bra utförande på dessa moment!!

Kommentarer
Postat av: Tony

KUL!!
Alltid gott när man får till det, kan känna rysningen ända hit!
Duktig du är med Mixo. Synd du bor så långt bort bara :(
Hälsningar från Tony och Castor

Postat av: Charma

Hej Polar´n!!!
Idag har vi apporterat skjutande gummi-snoddar!!;-)
Dom åker rätt långt faktiskt, är ganska små att leta reda på och är lite klurig att gripa. Det tycker jag du ska pröva Mixo.

Kram Bruttan

2007-03-02 @ 20:41:42
Postat av: Mixo

Ja du far!!
Det är lite annat som är upp o ner........
Brudar är livet, det se!! ;)

2007-03-03 @ 19:58:37
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Kanske är det just det som är Mixos bästa belöning, Rally!
Vad kul att det går bra!

2007-03-03 @ 23:07:10
URL: http://www.famhalin.se
Postat av: A-L

Tack för trimerbjudandet =)Synd att du bor så långt borta bara eller rättare sagt att jag bor så långt borta. Under den korta tid det tog att klippa Mysak hann jag få blåsor av saxen - man är inte så tuff =)
Hur har ni det??

2007-03-19 @ 14:26:08
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Halloj, hur går det med tränandet?!

2007-03-23 @ 08:25:48
URL: http://www.famhalin.se
Postat av: Anonym

Jag har förlorat min adressbok och tappat din mailadress. Släng iväg ett mail hitåt är du snäll ... :)

2007-03-26 @ 19:12:50
Postat av: A-L

... det var hit du skulle slänga ... :)

2007-03-26 @ 19:13:49
Postat av: Helene

Vill önska er alla en riktigt trevlig Påskhelg.

Glad Påsk
/Helene & hundarna

2007-04-04 @ 23:27:35
URL: http://web.telia.com/~u17114281
Postat av: Jörgen

Hej på Er!
Det var ett tag sedan... Här nere är det barmark som gäller...utom i går kväll för då snöade det..borta idag. Träningen har tagit fart igen efter vintervilan - vissa framsteg kan skönjas mellan bakslagen ;-) Vi har äntligen hunnit snickra till en start på vår hemsida under helgen - välkomna!
/Jörgen och Macko

2007-04-09 @ 19:45:34
URL: http://macko.it-partner.com
Postat av: Anonym

Hej på Er!
Det var ett tag sedan... Här nere är det barmark som gäller...utom i går kväll för då snöade det..borta idag. Träningen har tagit fart igen efter vintervilan - vissa framsteg kan skönjas mellan bakslagen ;-) Vi har äntligen hunnit snickra till en start på vår hemsida under helgen - välkomna!
/Jörgen och Macko

2007-04-09 @ 19:45:57
Postat av: A-L

Har upptäckt att det är på ragundaretrievers man ska kolla in vad ni har för er ...*pik*
Utifrån ordspråket (for he´s a jolly good fellow)
så gissar jag att det går bara bra ... *avundsjuk*
Vi håller oss till promenader vi så länge.
Ha´det bra!

2007-04-10 @ 18:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback