Walk up med Viska 060926

Kvällspass...
Eftersom vi ändå hade en hund på plats, så passade vi på att öka svårigheten vid Walk up.
Trots att det inte var SÅ längesedan vi apporterade sist.
ALLT var identiskt som häromdagen, förutom EN sak.
Viska och Ylva stod till en början på linje bredvid oss.
Första skottet/kastet
lös hund, med halsband utan lina.
stadga, bra
Markerar bra, men frågar mig på ett annat sätt
Ut, bra
griper, vänder , bra
MEN rundar två varv runt Ylva och Viska (som tur är , är Viska så dödligt LESS på Mixo, så hon leker INTE med honom!)
Både husse och jag ryar i
Mixo kommer till matte, levererar och är hanterbar.

Andra skottet/kastet
Ylva/viska byter lite position - bakåt. För att underlätta för honom att göra rätt.
De resterande apporterna kommer Mixo till mig med, utan liknande fadäser. Dock kan man se hur han har i sin tanke tycker att det vore KUL att gå till Viska, men ändock väljer han att komma till mig.

Sedan jobbar vi så i några situationer till.
Svårt att markera för både mig och hunden när det är skymning. Vid horisonten tappar iallafall jag markeringsförmågan. När trädlinjen är mörk och dummisen inte syns mot den. Man hör bara "bompet".
Mixo hade det nog ungefär lika. Han sprang absolut i rätt riktning, men fick ringa längre än vanligt för att finna. Men det var ju trots allt inleverering med störning, vi tränade.

Jag är skitnöjd!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback