Walk up 060925

En "enorm" walk up. En-hunds walk up, med en skytt.
Bytte lite mark, flyttade oss lite närmare Lillsjön.
Husse skötte apportkastaren, och gick framför oss.
Mixo lös vid sidan.
Husse hade instruktionen att gå framåt, stanna till och skjuta, som han tyckte.
När husse stannar, stannar vi och markerar.
Skickar
Ringar
Griper
In
I hand.
Promenad lös vid sidan, och om igen!

Inte ett endaste problem.
Fem-sex stycken av olika längd från 20-90m.
Nån med referenspunkt, de flesta utan.
En dubbel, med rejäl vinkel emellan.
Inga "flärpar" på dummisarna/äggen
Men heller ingen lina, bara halsbandet!

NU känns det som om vi är med i matchen

Nu vill vi ha hit lite "störningsekipage", så att vi ökar störningen, fast på känd mark. För att se hur det håller.
jag vill, jag vill, jag VILL..... lyckas med det här projektet. Jag gör verkligen mitt bästa och lägger ned en hel del tid på det, så jag har iallafall försökt ordentligt.


Kommentarer
Postat av: Jörgen och Macko

Du och Mixo kommer att lyckas med "projektet" - jag lovar! Jag är inte helt säker på när det blir bara ;-) Glöm inte att de är väldigt unga ännu och det kan ta ytterligare tid innan allt sitter och fungerar till 100%. All träning du lägger ner nu är grunden för en arbetsglad/villig och lydig hund för många många år framöver. Om allt fungerar idag eller om 1 år har ju egentligen inte så stor betydelse i det perspektivet eller?

2006-09-26 @ 22:00:57
Postat av: A-L

Håller med Jörgen nr 1 = ni kommer att lyckas!
Håller med Jörgen nr 2 = idag eller om 1 år spelar ju faktiskt ingen roll även om det känns väldigt bråttom ibland ... :-))

2006-09-26 @ 22:13:18
Postat av: Lotten

Vad ni e goa!
Jag åker mest troligt till Lasse& Cilla för röntgen. Anna-Lena inte, då du Jörgen?
Jag tycker att träningsdagen är nog så lockande.

2006-09-27 @ 14:09:47
Postat av: Jörgen

Har inte bestämt mig riktigt ännu men det lutar åt att vi åker. Vore ju kul att se Mixo den Magiske in action!

2006-09-27 @ 20:30:39
Postat av: Lotten

Jasså - in action- vet jag inte om jag är SÅ sugen på att visa upp. In action får mig att tänka på han med horn och som går under täcknamnet Mr SpG

2006-09-28 @ 23:02:30
Postat av: Jörgen

Jag menade inte Mr SpG utan Mixo när han är som bäst. Han med horn på känner jag ju väl till eftersom bröder är bröder och hornen var framme senast igår kväll när jag i ljus förhoppning försökte mig på en apportering med okopplad hund...enda trösten är väl att när demonstrationen var klar så utmanade jag ödet igen men kastade inte så långt och hade leksak i andra handen att byta med och då var han riktigt duktig - snabbt ut och tillbaks igen. En dag....

2006-09-29 @ 22:01:14
Postat av: Lotten

Så där tycker jag att det är/eventuellt var med Mixo oxå.
Att det skall/skulle till en demonstration först, sedan kan det fungera.

Jag har lärt mig att släppa lös Mixo, så att den mest explosiva energin i benen, får utlopp först.
Har ingen aning om hur det fungerar, jag inbillar mig att det som är pip på andra hundar- sätter sig i benen på Mixo. En förväntan-som måste ut på nåt sätt, innan det går att nå in.
Du är nog säkert nåt på spåren där när du erbjuder kul när han kommer in igen. Själv har jag ju valt klick/godis som denna belöning. Samt att, precis som du gjorde, tordas göra igen, när det fungerar. Två lyckade moment i rad, då verkar det bli mera befäst, kanske mera än en lyckträff.
Vi får väl se om Mixo bara tar med sig sitt alter Ego till Edsberg eller om han packar med båda sina identiteter....
Håller på att kolla tågtider. Gruvar mig för att köra den tiden på året. Halkvarning!!! Samt skollov, så det kan vara många ute på E4:an...
(tantvarning??)

2006-09-30 @ 11:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback