Samverkan med älgjakten 060923

Ja, nog har man det bra!

Fredag kväll bestämde jag mig för att nu är det dags att börja lägga några spår igen.
Den 5/10, skall vi ju gå ett öppenspår, för Domare Rune. Så en eller annan träning skulle väl inte vara ivägen.

PÅ fredag kväll ringer jag "svåger" Leif (maken - som oxå jagar älg vanligtvis.Jagar små hårda vita bollar i Klövsjö i helgen). Jag ville veta viket område på markerna det var riskfritt att lägga spår på, i dessa jakttider. Han visste inte då , men erbjöd sig att ringa mig från älgpasset på lördag morgon, så kunde jag få veta.
Så det gjorde han. De jagade på andra sidan Kälsjön, så det var lugnt för mig att lägga spår på Slåttmyrberget.
Det var stark vind och värme igår, så det var inga lätta förhållanden.
Jag lade ett 800 m spår och for hem. MEN när skulle han få gå detta då?
På kvällen-då har det ju legat bara fem timmar. Nja, det bästa vore nog att gå på söndagen, ca 20 tim senare.
MEN- var jagar dom på söndag då? Ringer till jaktledare Stig. "Nja..., nog hade de tänkt jaga på berget." Fast det kändes nästan som om han skulle kunna tänka sig att inte nyttja några pass, runt mitt spår, för att jag skulle kunna göra det som jag tänkt.
Men, nej måtta i allt. Jag kan gå nattgamla spår en annan dag.
Men vilken oerhört positiv inställning. De är som lite intresserade gubbsen, och har funderat om jag är intresserad av att spåra i en riktig situation, om det skulle behövas. Men GISSA om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback