Höll i sig....060828

Idag kom eleverna till skolan. 6A hamnade under mina vingars beskydd, känns som en toppengrupp!
Har kommit på att jag under hela mitt liv tänkt att jag borde föra bok över de böcker som jag läser, bara för att se hur mycket det eg är.
Det är aldrig för sent att börja med nåt nytt, så nu kommer Lottens böcker också:
Karin Wahlberg ; Blocket, läser jag just nu

Idag var verkligen vardagen här igen!
Jobba, handla, middag, läxor, diska, tvätta...

Men vilken tur att man har hund! Då går jag ut en stund, att det regnar är inget som hindrar mig.

Idag gick vi bara ut på lägdan, i lite nya banor. Jag dristade mig till att närma mig ägornas rävfälla (300 m från vårt hus, i utkanten av de öppna ytorna, som iof är ur bruk. Men  gissa vilken arom den sprider....

Inledningen av vår rastning börjar som igår, med att Mixo går fot, jag är helt förbluffad över vad han har hittat på. Jag får nästan schasa ut honom på rastning. Fast det är ju bara att tacka och ta emot!

Han fick, enligt planen vittring på fällan. Jag lät honom gå riktigt nära, innan jag kallade in. Då händer det igen! Han avviker direkt från sin tanke och kommer in i jordens fart! Vad 17 har det flugit i jycken??
Dessutom hoppar han in på vänster sidan och tittar förväntansfullt på mig. Jag tror han har fått en allvarlig knäpp. Fast beröm får han så det står härliga till.

Efter rastning, inkallningsträningen går vi och tränar några ÖVER. Tog med mig muggarna, för extern belöning. Funkar toppen. Kan i dagsläget skicka rakt från 12 m, ÖÖÖVER, 10 m belöning, inkallning, ÖÖÖVER, till mig, extern belöning.

Linjetag och ut, stopp utan stöd av nät på öppna ytan. Lite kortare avstånd än med nätet, men det ska vi nog öka.

Idag var slutövningen att skicka fram över, belöning, hit, över, sitt, vänd 90grader, fram, stopp, ut, belöning,hit. Han verkligen älskar denna sortens övningar. Kul att kunna sätta ihop delarna, till längre serier.

Tränade några gripanden.

Vågaprojektet1

Fjollret fortsätter....



Kommentarer
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Inte har Mixo fått en knäpp inte! Poletten har trillat ner :)

Postat av: Lotten

Tror du verkligen det? Jag hoppas du har rätt!

2006-08-29 @ 16:07:27
Postat av: Susanne

Absolut!
Efter at ha läst en stor del av boken "Skjut inte hunden", så är jag benägen att hålla med!! :-)
Underbart!

Titta gärna på blackbeauties.webblogg.se

Inspirerad har jag blivit.. :-)

/ Susanne

2006-08-29 @ 18:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback