Det är inte bra när arbetet inkräktar för mycket på fritiden...


Hårdrockscup i Ånge

I helgen som gick var Hockeymorsan (å farsan med för den delen) uppstigen redan 04,30 för att styra kosan mot Ånge och en Hockeycup för tioåringar, som de kallar "Hårdrockscupen". Vi hade med oss tre gossar, inkl Kalle.
De spelade matcher mot Ånge, Nolby, Sveg och Matfors och vann hela klabbet vid 19-tiden på kvällen.
Jätte skoj!!

40-års partaj

Vid det laget hade vi vuxna blivit avlösta av en annan familj eftersom vi åkt hem för att gå på grannens roliga 40-års kalas...det blev SENT (eller tidigt). Nattgäster...såklart. Svägerska och svåger sov över.

Unghundskurs

Upp och iväg för att dra kopior och förbereda inför söndagens andra kurstillfälle i den unghundskurs vi leder.
Tänk vad roligt det är...dessa fyra timmar bara rinner iväg som sand mellan fingrarna.

Den här gången handlade det om

att ta emot de deltagare som inte kunde komma vid första tillfället (jag)
Följa upp förra tillfällets kontaktövning med de andra (Marie)

Gemensam hundpromenad "bekanta sig"

Hundspråk i teori

och

praktik

Där Mixo och Vira visade upp hur de umgås och pratar med varandra.

Deltagarna var uppdelade i grupper och hade fått i uppgift att fokusera på olika kroppsdelar hos hundarna,
VAD ser man?

I en diskussion vid grillen ute i den soldränkta snödrivan gick vi igenom vad vi sett och lite om hur vi tolkar det.

Det var flera som hade fått klart för sig att rest ragg och ljud inte behöver betyda att "nu smäller det".
En av deltagarnas hundar fick också vara med i gemenskapen en stund.

Därefter gick vi igenom inlärningstrappa, det handlar om att träna på rätt nivå för att lyckas, att träna för att komma någonstans och att ställa de krav på hunden som den behöver för att få en rättvis chans.

Inlärningstrappa för momentet inkallning diskuterades i grupper utifrån givna situationer och därefter ut i praktiken.
 
Till sist hann vi med lite koppelhantering och att gå fint, där ska vi fortsätta nästa gång.'

Spinningen var inställd

Som tur var,
eftersom jag däckade redan vid 18-tiden på söndag kväll.
Låg ganska stort minus på sov-kontot - med mina mått räknat.

SSRK möte på måndag kvällen i Stugun

Inför det stundande "Håsjöprovet" i maj.

Det allra mesta tyx vara klappat och klart,
från domare och provledning till funktionärer och hamburgerstekning!

SÅ...
Om jag inte behövt sköta jobbet så ...

:-))

Kommentarer
Postat av: Maggan

Hej Lotten! Har hittat din blogg och ville skriva en lite kommentar. Hade tänkt ringa tidigare ang. hundkurs, men anade att jag var försent ute, vilket jag åxå läste på bloggen. Hmm, hoppas det blir flera tillfällen. Jag skulle behöva det med vår senaste familjemedlem (alla härhemma skulle behöva det:) Kännns som om jag är så långt borta nu för tiden så jag hänger inte alls med ;-) Ska vi på fest tillsammans snart? Vi får väl träffas lite innan och umgås lite? Kram så länge!

Postat av: Ann

hej å tack för senast1 Trevligt!

Ja, inte ha då Du nån brist på fritidsaktiviteter!!! Ann

2009-03-18 @ 21:43:57
URL: http://dansann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback