Eftertanke...

Ja nu är det på Gång..
Tän att det faktiskt ska bli verklighet:

Ett officiellt Jaktprov hemma i Håsjö!
Det trodde jag väl aldrig när jag halkade in på det här i början av 90-talet. Hade inte ens en tanke på jakt när min första Goldenvalp inköptes; LP Kakis Koala Nalle. Han visade mig att Golden är en apportör, jag hittade vägen till SSRK....och på den vägen är det.
Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess, intresset har jag alltid haft. Men varit mer eller mindre aktiv i olika perioder. Ja-tränat har jag ju alltid hållit på med. Men just engagemanget utanför mig och mina hundar har varierat.

En annan eftertanke är att det då - i tidernas begynnelse -  var en sådan lycktträff att Anne gillade samma typ av jaktträning som jag- och att det stämde mellan oss, det var bara vi två och våra hundar - i flera år...
Och idag har vi så många intresserade retrieverägare i Ragunda. Vi tror och hoppas naturligtvis att så många som möjligt vill och har möjlighet att ställa upp i maj!

Det känns fantastiskt spännande.
Ikväll har vi som är mest i gasen - med jaktprovssekreteraren Ulla i spetsen - haft ett möte på Håsjögården där några av de startande kommer att bo.

Kommentarer
Postat av: A-L

Hhmmmm .... ;)

En annan kanske oxå måste börja träna dårå .... :D

2009-01-12 @ 16:54:39
Postat av: Ann

Hej Grannen! Helt plötsligt så fanns där en bloggadress med kommentaren från Dej, förstod att adressen ej var lösenordsskyddad längre så jag "klickade" in mej. Lycka till med jaktprovet i Håsjö i maj! Förresten så har vi buggkurs forts. den 7 febr! Passa på att vara med då. Se annons i Ragundabladet den 19 januari!

Postat av: Fia

Jag har ju inte nyligt sett varken sound of music eller mamma mia, så det måste vara den första tolkningen som stämmer. Det kan också ha varit feberdrömmar... har nämligen lyckats bli sjuk. Förhoppningsvis bara en vanlig förkylning, men eftersom ajg är mer febrig än snuvig så tror jag inte det. :(

Kul med prov på hemmaplan!

2009-01-12 @ 20:30:15
Postat av: Birgitta med Goldebntjejerna

Men vad kul med jaktprov på hemmaplan!

2009-01-12 @ 22:41:40
URL: http://www.famhalin.se
Postat av: Anne

Ja, tänk Lotten vad åreeeeen går fort !? Ångrar inte en dag att man började men den här "sporten" bland alla andra. Det är ju det där med skidåkning också. Vilka färder vi har gjort...Anne lever du ??

2009-01-13 @ 22:10:11
URL: http://www.splashofwaters.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback