En vansinnigt bister kyla...

både i världen och i Håsjö, beroende hur man ser det.

Här är det minusgrader i massor, som mest trettio av dessa.
MEN jämförelsevis med Israel och Gaza så är det inte ens värt att nämna.

Idag har arbetet börjat igen. TUGNT som 17 i morse, men nu är man på rull igan. En vansinnigt rolig arbetsplats, med många gapskratt var dag!

Mixo och jag promenerar på. Vi tränar på linjetag, helt enkelt uppdaterar dessa i kombination med att det finns förbjudna markeringar efter vägen, som han bara får, efter det att han gått i anvisad riktning och apporterat hem linjetaget. Allt i sin linda men jag ser framsteg. Attans vad SVÅRT att låta bli det sist kastade och gå på mattes direktiv i början. Men med korta avstånd till det förbjudna så förstod han galoppen rätt så snart. Jag "hjälper" honom genom att vända upp och "neja" den felande först, sedan vänder vi 10-15 grader (hittills alltid vänster, så att jag blockerar med min kropp oxå)  pekar - fokuserar "rätt" och sedan bär det iväg!

Parallellt har vi olika, om än enkla, fria sök. Jag får hänga lite i grenar och sådant, eftersom snödjupet är rätt så digert. En notering är att djupsnö funkar ungefär som vatten för Mixo; koncentrationen ökar. Syftet med dessa är att helt enkelt befästa det fria arbetet; Tecken och situation.

Nu har jag smakat Rådjurssadel och Tjäder! Det tackar vi Ylva och hennes familj för!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Ny sida, va kul! Jag har provat komma in på Toves blogg men man måste ha lösenord va? Vad är det då tro?!



Sjukt kul med tjälknölen, jag älskar "vardagshumor", bland det roligaste som finns!



Kramar till er!

Postat av: Tony, Castor & Solo

Halloj däruppe!

Vill bara skicka en hälsning från Götet! Här är det barmark och fem grader. Träning för fullt! Hoppas på en tur till era trakter för något prov och träning. Ha det så bra och krama gose-killen!!

2009-01-10 @ 01:44:22
URL: http://www.jaktgolden.just.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback