Markering



Husse går före och skjuter, vi som apportörer, strax där bakom.
Här pratar vi lite om terrängbyten, från fältet, över dike och sly in på en
 gammal lägda full av tuvor, där vinden ofta är lurig.
Man kan ju på bilden se att Mixo VET att än är det inte dags.

Här gäller det att vi båda markerar, vi kan behöva hjälpas åt ;-)

Men NU!
Både jag och Mixo markerar, uppenbarligen.
Han är som allra bäst i dessa markeringssituationer.
Jag tror nästan jag kan ge honom vilken landterräng som helst och han fixar det.
Jag litar fullt och fast på honom.
Inte ett koppel, bara ett enda "apport" kommando, så skjuter han iväg och öser uppgiften.
Gyllengula prins. Men vad reflexhalsbandet är FULT, ser jag nu.
Men han syns bra i det gula gräset, med det på sig.

Kolla! Nu har han den i näsan snart...

Husse, tycker också näsarbetet är fascinerande. När man ser hur han går upp i vind, hur han har den i näsan, och hoppar ned mot apporten. Grepp och in i galopp, lämnar i hand och beredd på nya utmaningar.

Tjockt så in i vassen!!

Här på andra sidan ån vare tungt så in i vassen!!
Matte!! Kan man få LIIIte direktiv, tack !

Hallå!!!!!!!! Kan man få liiite assistans, tack!!!

Vadå?! Ska jag ännu längre UUUT?

Ännu mera åt höger???!



Å mitt i denna träningsmark, bor vi!
vilket vardagslyx, att ha träningsmarken in på knuten.

by the way...
Vita Golfen är fortfarande icke såld, som synes.
1000 pix, och den är din!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Vilka underbara höstbilder och ni ser väldigt koncentrerade ut! Det ser verkligen ut som om ni har underbara träningsmarker, synd att du bor så långt bort...

2008-10-09 @ 08:54:54
Postat av: Börje

Vilka underbara höstbilder. Jag vet vilka fina träningsmarker ni har runt knutarna. Det är värt varje mil för att komma dit, förslagsvis SWC09.

Postat av: Lotten

Ja det är klart vi ska ha swc 09, eller hur?!

2008-10-09 @ 18:15:20
Postat av: Svarta fåret......

....anmäler sig till första sittningen :-D

2008-10-09 @ 22:27:19
Postat av: A-L

Vilken härlig bild när matte & Mixo markerar nedslag ... =)

2008-10-10 @ 08:11:45
Postat av: Birgitta med Goldebntjejerna

Nu dröjer det väl inte länge förrän de gröna fälten är vita, gissar jag....

Vad roligt att du lagt in så många fina bilder!

2008-10-10 @ 09:54:31
URL: http://www.famhalin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback