Restaurang gyllene bågarna erbjöd igår....



MARKERINGSTRÄNING I PÅLGÅRD

Från en lägda, över ett lövskogsparti, nedsänkt sådant, med en bäck(!!) mitt i och ut på en lägda igen...

En kväll i glada vänners lag .
Två ekipage stod på ena sidan och kastade till dem på andra sidan...

Under kvällen utspelade det sig till en hel meny av markeringsövningar, där man efter hunden anpassar motivationen.

Svårt att återge allt tok...kan dock garantera att vi skrattar ibland på våra träningar, så man får rent ont i magen...

En standard :
kast , skott

Med dressing:

Kast, skott, kvack...

Plusmeny:

Kvack, kast (med en hop av dummiesar), skott...

Vid ett tillfälle hörde jag talas om "Mc Flurry"...men riktigt vad det var...???

osv, osv...i all oändlighet.

Vid ett tillfälle fick vi se en jycke som tydligen BESTÄLLT

"Drive thru", eftersom det svarta snöret i hög fart passerade genom markeringsområdet...

=)))

Kommentarer
Postat av: Förar'n

Ja, vilken underbar träningskväll i går. Tänk om det vore alla förunnat att kunna tillåtas skratta som vi gör när vi tränar. Jag tror baske mig att även hundarna skrattar ibland, kanske åt oss för att vi inte är kloka - men vad gör väl det :-)



Mc Flurryn får vi nog kolla av med bäckpolisen om vad den innehöll, :-)

Postat av: A-L

... får snart tarmvred av Håsjö/Pålgård-tarm-suget!

Hoppas verkligen att ni fortfarande är på G när det är dags för vår semester

2008-06-12 @ 08:51:08
Postat av: Marie

Lugn du A-L, vi är alltid på G, och skulle vi inte vara det så lovar jag att det är inte så svårt att starta oss :-)

2008-06-12 @ 21:57:22
URL: http://virus.blogg.se/
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Jag som har nog med att komma ihåg hur många dummies jag lägger ut i ett sök. Nu ska vi tydligen drillas i att komma ihåg vad de olika markeringsövningarna heter. Jag med min russinhjärna?!?

Undrar om gubben och jag är oss lika när vi återvänder till "Fjollträsk" i augusti..... förhopnningsvis inte!

2008-06-13 @ 11:31:26
URL: http://www.famhalin.se
Postat av: Lotten

Ni återvänder till Fjollträsk som nya "bättre" upplagor av er själva.

2008-06-15 @ 19:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback