Dansens virvlar 080625

Då var premiären på dansbanan i Hällesjö avklarad. Lika roligt i år igen!
Vi samlades här hos mig innan vi åkte iväg, ett gäng med lite räk knytis. En tradition, som är kul att hålla liv i.
Några är alltid med och varje år droppar nån av oc någon annan tillkommer. Helt ny var en kvinna från Bispgården, numera bosatt i Solna. Dessa kvällar är kul, öppet för alla, alla har ett öppet och glatt sinne.

Fortfarande kul, Sus tror att det är 7:e året vi åker tillsammans på dessa sommardanser.



Igår var det Drifters som spelade. De drar en något mognare publik, så igår fick man känna sig lite ung :)

Jag lyssnar aldrig, aldrig (skulle inte falla mig in) på dansband i vardagslag, men tycker att det är helt ok i dansloge miljön.
Och bara detta att få dansa är ju störtkul. Återse de bekanta som man inte råkat på en lång kall vinter, är därtill trevligt.
Fast...många dansar även på vintern. Jag har ofta ambitionen..men ...det blir som inte av...

Kommentarer
Postat av: Lotten

Läser mig själv och ser att en parlör vore på sin plats



Bajanta = bekanta



det var ett sånt kul ord, så jag låter det stå kvar

2008-06-26 @ 11:17:16
Postat av: Fia

Funderade ett tag på "bastanta", men det passade inte riktigt in i sammanhanget... ;)

2008-06-26 @ 20:58:02
Postat av: Marie

å ja trodde det var "dansanta"..... å när jag ser att dom drog en mognare publik så skulle jag ju ha varit där :-)

2008-06-27 @ 18:02:20
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Här flödar kreativiteten!!!

Drifters??? Som i "Beatles gav oss sin musik, yesterday vad den var fin"??? Det var min favorit det året de ställde upp med den Melodifestivalen.

Mycket dans blir det väl inte kommande helg, men kul ska vi ha!!!

Postat av: Lotten

Var Drifters DE, som gjorde den låten???

2008-06-27 @ 22:43:26
Postat av: A-L

Det var då iallafall Forbes som sjöng den ... jag var lika upprörd när den vann svenska uttagningen som när den där lill-tjejen från Tyskland vann alltihopa med "Ein bitchen frieden" ... huvva ... ryser vid blotta tanken ....Men kommer ihåg dem - det gör man ???!!

2008-06-28 @ 09:10:32
Postat av: Lotten ler åt

språkpolisen i sig själv...

Jag vet att jag många ggr trycker fel på tangenterna...då kan det bli ord som Bajanta...

Nu undrar jag om AL råkat ut för en Freudiansk felskrivning...:) Ein bitchen frieden...hahahaha var det inte Ein bischen frieden, den hette? :)

2008-06-28 @ 09:41:07
Postat av: Fall på eget grepp :) //Lotten

Bisschen, med två s... =)

2008-06-28 @ 09:44:38
Postat av: Börje

Det här stod att läsa i Nyhetsposten, personaltidningen för postanställda.



"Sveriges bästa ombud finns i Hammarstrand"

ICA-butiken Hammarn utsedd till bästa postombud. Det ni.

Det är mycket som är bra i Ragunda kommun.

mvh Börje

2008-06-28 @ 10:52:19
URL: http://www.photo.famhalin.se/
Postat av: Lotten

Skojsigt...Synd att vi bor på andra sidan kommungränsen.. :-P hihi

2008-06-28 @ 11:44:31
Postat av: A-L

... bitchen stämmer alldeles utmärkt :D :D

2008-06-29 @ 11:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback