"det för så mycket med sig".

Ytterdörren har nu fått ett nytt lager färg, tagen ur den burk av färg som jag köpte för ändamålet redan förra sommaren. Man är ju, som alltid ute i GOD tid *not*. Snarare hamnde den i "jag ska göra det sedan..." -facket...

Uppdraget att måla dörren får mig att tänka på en historia ur skolvärlden när den numera framlidne musik (instrumental) läraren Mårten fick frågan av tillsynsläraren. Om inte han kunde ta musikundervisningen i klass också, förutom enskild instrumentalundervisning...

-nja...svarde Mårten, ytterst tveksamt... "det för så mycket med sig". Mårten hade varit med ett tag och hade insikt i att ju flera elever, ju flera sidospår hamnar man i, med konfliktlösning, motivation etc

Så är det med ytterdörrsmålningen också..

såg jag minsann inte att dörrstolparna hade en mycket illa åtgånget färglager på sig, för att inte tala om att glasverandafasaden nog borde tvättas...kanske rent av målas om??!! Och väggen på trapphuset...
Hur länge sedan var det vi målade det?
10 år sedan??!!
Det behöver verkligen göras om igen..
Men.
Den här grå färgen, den blev ju inte så grå som vi tänkt, den ser uppriktigt sagt lite lätt BLÅ ut...
Ja-vi borde nog måla om hela huset i en annan färg!
Helt VITT, visst vore det snyggt...!

"det för så mycket med sig" som sagt...

Imorgon kommer snickaren..och då ska altantaket påbörjas (tro´t den som vill)
så imorgon kväll blåser det väl nya vindar.

Har även varit och snitslat upp en del av stigen inför SWC-promenaden. Allt för att alla ska nå samma mål med vandringen, kolla nya länkarna i listan förrexten!!

Kommentarer
Postat av: minnelli

håller med, det för så mycket med sig...

Annars verkar de gå framåt med taket :)

Det känns som att knoop e mer arbetsivrig än g & son! Jag kan ju ha fel förstås, tänkte inte på det..

2008-08-01 @ 15:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback