Jaktträning i snö :) 080120

Idag var det flera som mötte upp här i Håsjö. Anders & Mia, Helena, Lena, Ylva och jag, alla med hundar. Flera av dem var det längesedan vi såg. Så det var kul!
image89

Vi gick först en liten tokspringssväng över isen, ned mot sågen.
Där gjorde vi en station som innehöll

Fotgående, hälsning på "domare", fotgående tills m domare, under konversation och till sist stadga, enkelmarkering, avlämning.
                 Mixo klarade den övningen galant!!! Detta trots att vi hade alla ekipage i ryggen. NÖJD!!!!

Promenad 100 m, kopplade hundar

Ny station, nr 2
Enkelmarkering, inkl hopp ÖÖÖÖVER en gärsgård, dit och tillbaka.

                         Mixo klarade även detta galant , NÖJD :))))

Promenad 100 m, kopplade hundar
image90

Station nr 3
 Alla stannade upp, en markering kastades, därefter promenerade vi i samlad trupp närmare 100 m, därefter skickade vi hundarna en och en tillbaka för att hämta den "glömda apporten". Vi hade våra utmräkta funktionärer (Tove, Lina och Kalle) som skötte om att fylla på med en dummie i taget.

                       Även här skötte Mixo övningen med glans. PÅ tillbakavägen så var det att springa rakt in i väggen (av hundar och människor) för Mixo, men det funkade!!!! Jippi!!! Inget att anmärka på här heller. Attityden var matte och jobb, inte fokus på de andra.

Nästa transport så släppte jag Mixo lös, han behövde det. Men resten var kopplade. Efter någon påminnelse, så lät han de andra vara ifred och gick iväg och gjorde det han skulle.
image91

Station nr 4

Fotgående, hälsa på domare, enkelmarkering, stoppsignal, skicka på apporten.

Här kunde man se att Mixo över ett ögonblick övervägde att ta ett ärevarv med apporten, men fann för gott att leverera in till mig efter en inkallning.

PÅ det stora hela en toppenträning för oss. Vad jag minns har vi aldrig haft en så bra serie i sällskap av andra.
TOKROLIGT!!!


Kommentarer
Postat av: Susodus

Vad härligt ni verkar ha haft det i dag! Synd att jag inte kunde vara med men hoppas på nästa gång!! Kul att Mixo visat sin allra bästa sida - det bådar ju gott! :-)

2008-01-20 @ 16:09:01
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Jag förstår att du känner dig nöjd med dagen och Mixo!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback