Inomhusträning 080106

Gårdagens gemensamma träning av mersmak.
Mixo och jag har tränat fotgåendet inomhus idag.
Även Lydnadsapporteringen.
Mixo blir Mycket glad när träapporten tas fram ur lådan, så något verkar ha blivit rätt. Idag var tugget noll % :-).
När han får apporten, som i 1:an, så håller han helt perfekt nu, han kan byta positon, sitt stanna och ligg/sitt med bibehållet grepp (ja inomhus alltså). Däremot när apporten skall plockas upp från golvet gör han så att han vid första försöket griper i knulen, och försöker sedan rätta till. När berömmet uteblir och han får börja om, så gör han rätt, men riktigt hundra är det inte ännu.

Många av våra trix har ju blivit jättebra med den här metoden, bit för bit-metoden, så jag tror nog att vi snart har det här i hamn oxå. Om vi tränar alltså...
Att det blir inomhus beror mest på lat matte, än någon särskilt metodik...Då går det att trycka in några pass om dagen, utan att det ska kläs pås och stökas så mycket. Dessutom hävdar ju många instruktörer på kurs (även jag själv) att kökgolvsträningen är ack så bra...=)

Imorgon börjar jobbet igen, på tisdag kommer eleverna och sedan rullar det på...Jag skulle gärna ha ledigt  en vecka till. Har inte fått fram julpusslet ännu, och det stör mig!!!

image53

Här är Mixo i Augusti på duvjakt. Till sist begrep han vad Homosapiens vill ha Duvor i för skick vid levereringen.
Det talas ju så mycket om att "leverera" nuförtiden :)

Kommentarer
Postat av: Susodus

Skulle önska jag hade lite större golvyta inomhus...

2008-01-06 @ 22:10:07
Postat av: Birgitta med Goldentjejerna

Vad bra att man inte alltid behöver ut i skogen för att träna :)

Postat av: A-L

Tack Lotten ;-)

2008-01-09 @ 19:03:22
Postat av: A-L

Usch ... är det vinterkräksjukan eller "nå´t annat" ni råkat ut för?

2008-01-11 @ 19:32:05
Postat av: Lotten till AL

Nåt annat kan man väl säga utan att gå in på detaljer...;-P

2008-01-11 @ 19:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback